تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۴۱۵۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تأسیس صندوق پژوهش و فناوری خوزستان در گرو مشارکت بخش خصوصی
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه سرمایه اولیه صندوق حمایت از پژوهش و فناوری باید 30 میلیارد ریال باشد، گفت: 16 میلیارد ریال از این اعتبار باید از سوی بخش خصوصی تأمین شود اما تاکنون تنها هشت میلیارد ریال آن تأمین شده است.

دکتر بابک مختاری اظهار کرد: هم‌اکنون 19 صندوق حمایت از پژوهش و فناوری در 13 استان کشور وجود دارد؛ ما نیز به‌دنبال راه‌اندازی این صندوق در استان بودیم اما تاکنون این امر محقق نشده است.

وی افزود: 51 درصد از اعتبار صندوق حمایت از پژوهش و فناوری باید از سوی بخش خصوصی و 49 درصد باقی‌مانده نیز از سوی بخش دولتی تأمین می‌شود. سرمایه اول صندوق باید 30 میلیارد ریال باشد و بخش خصوصی باید 16 میلیارد ریال از این مبلغ را تقبل کند که تاکنون تنها هشت میلیارد ریال از این اعتبار تأمین شده است؛ درحالی‌که سهم بخش دولتی توسط دانشگاه شهید چمران و پارک علم و فناوری خوزستان فراهم شده است. البته با همکاری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری برای تشویق بخش خصوصی فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با اشاره به تفاهم‌نامه امضاشده میان این پارک و پارک علم و فناوری مسکو افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شده بود که همکاری‌های مختلفی در زمینه‌های پژوهشی و فناوری ایجاد شود. طرف خارجی فهرستی از شرکت‌هایی که مایل به همکاری با شرکت‌های ایرانی هستند، ارائه داده است و تا پایان هفته نیز 20 شرکت از سوی ما برای همکاری با این پارک معرفی می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار