تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۴۱۵۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نفت: تولیدات پالایشگاهی کشور به 3 میلیون بشکه در روز خواهد رسید
طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی های انجام شده میزان تولیدات پالایشگاهی کشور تا پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور به سه میلیون بشکه در روز خواهد رسید
وزیر نفت: تولیدات پالایشگاهی کشور به 3 میلیون بشکه در روز خواهد رسیدوزیر نفت گفت:طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی های انجام شده میزان تولیدات پالایشگاهی کشور تا پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور به سه میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بیژن نامدار زنگنه عصر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با بیان این که ظرفیت پالایشگاهی کشور در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار بشکه است اضافه کرد: از این میزان 360 هزار بشکه در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، 480 هزار بشکه در پالایشگاه سیراف، 100 هزار بشکه در پالایشگاه شیراز، 150 هزار بشکه در پالایشگاه آبادان ، 150هزار بشکه نیز در پالایشگاه جاسک و مابقی در سایر پالایشگاهها تولید می شود.

وی بیان کرد: گرایش ما در بخش تولیدات پالایشگاهی به سمت صادرات است زیرا که در سال آینده نیازی جز به گازوییل و بنزین در سیستم حمل و نقل کشور نداریم.

وی در ادامه به اهمیت نوسازی پالایشگاه آبادان اشاره کرد و گفت: تاسیسات این پالایشگاه کهنه و قدیمی است و با این وضعیت نمی تواند ادامه دهد که خوشبختانه بخش اصلی فاینانس آن درست شده تا امروز نوسازی آن آغاز شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه آبادان نماد ملی شدن صنعت نفت است بیان کرد: اولین تاسیسات جدید صنعتی ایران در پالایشگاه آبادان ایجاد شد و پیش از پالایشگاه آبادان صنعت شاخصی در کشور نداشتیم.

وی ادامه داد:برخی از تاسیسات پالایشگاه آبادان در حال حاضر نمادین هستند و بخشی از آن ها حتی با پرچ به هم وصل شده است و برای همین بعد از نوسازی، تجهیزات آن را خراب نمی کنیم تا تبدیل به موزه صنعتی شود و در بخش گردشگری نیز به کار گرفته شود.

وزیر نفت با بیان اینکه آبادان فقط تاریخ نفت ایران نیست بلکه بخشی از تاریخ نفت جهان است اظهار کرد: بسیاری از اولین ها را می توان در آبادان مشاهده نمود.

وی گفت:با اجرای طرح عملیات و تثبیت ظرفیت پالایشگاه از یک واحد ضررده به سمت واحدی سودده خواهیم رسید و اشتغال خوبی در این بخش ایجاد خواهیم کرد ضمن اینکه آبادان از نظر نیروی فنی از ظرفیت خوبی برخوردار است.

زنگنه تاکید کرد: در پالایشگاه جدید آبادان میزان مازوت مصرفی به شدت کم می شود و این قدم اولی است که برای بهینه سازی پالایشگاه ها در این دوره انجام می دهیم و به طور کلی در برنامه توسعه ششم بهینه سازی پالایشگاهها را مد نظر قرار داده ایم.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به همراه چهار وزیر نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و نفت به منظور افتتاح چند طرح مهم اقتصادی و حضور در چند جلسه امروز دوشنبه به استان خوزستان سفر کرده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار