تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۱۴۱۵۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل شرکت پگاه خوزستان:
بخش صنعت برای ادامه فعالیت نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد
در شرایطی که مشکل نقدینگی به واحدهای صنعتی فشار وارد کرده ، متولیان امر و دستگاه های اجرایی باید از بخش صنعت در راستای تولید و کار آفرینی بیشتر حمایت کنند
مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان گفت: در شرایطی که مشکل نقدینگی به واحدهای صنعتی فشار وارد کرده ، متولیان امر و دستگاه های اجرایی باید از بخش صنعت در راستای تولید و کار آفرینی بیشتر حمایت کنند.

علی خلیلی روز دوشنبه اظهار داشت: مشکل تامین نقدینگی و وام های سنگین بانکی به بدنه صنعت فشار وارد کرده و ضروری است با بازنگری سود تسهیلات اعطایی به بخش صنعت به یاری این بخش مولد و کار آفرین شتافت.

وی به ظرفیت اشتغال و کار آفرینی بخش صنعت اشاره کرد و گفت:شرکت پگاه خوزستان به عنوان یک واحد صنعتی مولد و کار آفرین در استان خوزستان برای افزایش ظرفیت تولید ، راه اندازی خط تولید فرآورده های جدید در راستای صادرات به کشورهای هدف نیازمند یاری و تعامل سایر دستگاه هاست.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان همچنین گفت: با وجود اینکه این شرکت ظرفیت راه اندازی خط تولید محصولات جدید و افزایش تولید تا سقف 200 تن در روز را دارد به دلیل مشکل نقدینگی برای خرید تجهیزات جدید ، این هدفگذاری تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه رویکرد پگاه خوزستان صرفا سود اقتصادی نیست گفت:تولید محصول سالم و باکیفیت در راستای سلامت مصرف کننده اولویت این شرکت می باشد.

خلیلی با اشاره به کاهش 55 درصدی محصولات شرکت پگاه خوزستان به کشور عراق طی امسال نسبت به سال قبل به دلیل وضعیت بی ثبات اقتصادی و امنیتی در کشور عراق و افزود: این مشکل برای سایر شرکت های صادر کننده مواد لبنی کشور نیز مشکل ساز شده است.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان تاکید کرد:علاوه بر صادرات محصولات لبنی این شرکت به کشور عراق ، صادرات به افغانستان نیز در حال انجام است و پگاه خوزستان توانسته است سهم قابل توجهی از بازار لبنیات کشور افغانستان را به خود اختصاص دهد.

 اولویت شرکت پگاه خوزستان حمایت از دامداران بومی است

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد شیر خام مور نیاز این شرکت از دامداران داخل استان تامین می شود گفت:شیر باکیفیت برای تولید محصولات خاص این شرکت در استان خوزستان کم است و همین امر موجب شده تا حدود 70 درصد شیر مورد نیاز پگاه خوزستان از خارج استان تامین شود.

وی میزان شیر خام دریافتی شرکت پگاه خوزستان را روزانه تا 120 تن عنوان کرد و گفت: اولویت اول این شرکت تامین شیر خام از داخل استان می باشد اما شیر مورد نیاز باید استانداردهای لازم را داشته باشد لذا از دامداران خوزستانی انتظار می رود در راستای کیفی سازی محصول تلاش کنند ضمن اینکه میزان تولید شیر در ماه های گرم سال در استان خوزستان کاهش می یابد لذا این شرکت به منظور اطمینان از تامین شیر مورد نیاز خود در تمام ایام سال در حال حاضر چاره ای جز تامین 70 درصد شیر از خارج استان ندارد.

خلیلی تاکید کرد: در صورتیکه دامداران خوزستانی بتوانند شیر خام مورد نیاز این شرکت را در تمام ایام سال طبق قرارداد و استانداردهای لازم تامین کنند این شرکت تمایلی به تامین شیر از خارج استان نخواهد داشت چرا که انتقال شیر خام از سایر استانها به محل شرکت پگاه در خوزستان هزینه بیشتری را به این شرکت تحمیل می کند.

وی افزود: با توجه به هدفگذاری تولید 200 تن شیر و فرآورده های لبنی از سوی پگاه خوزستان در سال آینده با پیش بینی راه اندازی خط تولید محصولات جدید ، لذا برای تامین شیر خام مورد نیاز اولویت با دامداران بومی استان خوزستان است.

سرانه پایین مصرف شیر در کشور

مدیر عامل شرکت پگاه خوزستان به سرانه پایین مصرف شیر در کشور نیز اشاره کرد و گفت: این رقم اکنون در کشور 85 کیلوگرم است که می بایست در برنامه پنجم توسعه به 2 برابر افزایش می یافت.

وی توزیع شیر و فرآورده های لبنی استاندارد در بوفه مدارس را در راستای افزایش سرانه مصرف شیر در کشور مهم و اثر گذار دانست و گفت: پگاه خوزستان در این راستا آماده هرگونه همکاری با آموزش و پرورش است.

جابجایی مدیریتی در پگاه خوزستان امری عادی است

خلیلی جابجایی قائم مقام مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان را امری عادی و در راستای اهداف این شرکت دانست و گفت:هرگونه جابجایی در شرکت با هدف برنامه ریزی برای تولید با کیفیت و اشتغال صورت گرفته و این جابجایی ها اختلالی در روند تولید پگاه خوزستان وارد نکرده و انتشار چنین اخباری نادرست است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار