تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۴۱۶۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخستین سینما کانون در خرمشهر افتتاح شد
در هفتمین روز از دهه فجر، نخستین سینما کانون خرمشهر و پنجمین سینما کانون خوزستان در خرمشهر افتتاح شد
خوزنیوز: در هفتمین روز از دهه فجر، نخستین سینما کانون خرمشهر و پنجمین سینما کانون خوزستان در خرمشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خوزنیوز؛ طی آیینی شامگاه سه شنبه با حضور معاون اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و برخی مسئولان محلی و دانش آموزان ، نخستین سینما کانون خرمشهر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ این شهر برگزار شد.

این سینما کانون که زیربنایی به مساحت ۱۰۰ متر مربع و ظرفیت ۱۰۰ نفر را دارد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خرمشهر افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر در مراسم افتتاحیه این سینما کانون بر لزوم توجه به هنر برای تربیت نسل آینده تاکید کرد و گفت: برای انتقال برخی مفاهیم همچون مفاهیم قرآنی، آموزش به تنهایی کافی نیست و بسیاری از امور در وادی هنر منتقل و نهادینه می شوند.

عبدالحافظ عنبری اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش جهت خود را از آموزش درس های صرف علمی که تنها ذهن را خسته می کنند و در نهایت فقط مدرک ارائه  می کند، دور کند و ذهن دانش آموزان را با آنچه برای زندگی امروز، فردا و آخرتشان کاربرد دارد آشنا سازد، نتیجه بهتری کسب می شود.

وی، انجام سه اقدام در آموزش و پرورش برای نیل به این هدف را پیشنهاد کرد و گفت: در آموزش و پروش باید سه کار انجام شود. در مرحله نخست باید تلاش شود مفاهیم ارزشی قرآن و مفاهیم ارزشی دین را منتقل کرد و این در حالی است که در سیستم آموزش و پرورش فعلی، قرآن تنها آموزش داده می شود بدون اینکه به محتوا و مفاهیم توجه شود و این یکی از معضلات آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر، بستر سازی هنر در جامعه و توسعه ورزش و تربیت بدنی را به عنوان دیگر محورهایی دانست که باید در نظام آموزش کشور مورد توجه قرار گیرند.

عنبری توضیح داد: اگر هنر در جامعه بستر سازی شود می تواند تمام علوم را پوشش دهد و توسعه تربیت بدنی نیز علاوه بر تقویت سیستم جسمی دانش آموزان می تواند در ارتقای سطح ورزش های قهرمانی کشور نیز موثر باشد.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر راه اندازی سینما کانون در خرمشهر را فراهم کردن بستر برای تربیت شهروند هنرمند دانست و افزود: باید این بستر فراهم شده را توسعه داد و مدارس و دانش آموزان بیشتری را جذب کرد.

عنبری اظهار کرد: می توان با کاهش هزینه ها و تمرکز بر روی علاقمندی ها، مدارس و بچه های بیشتری را پوشش داد چرا که تجربه ثابت کرده مردم محروم، استعداد های بیشتری دارند و غریب به اتفاق علما از خانواده های محروم جامعه بوده اند و با استعداد یابی و با استفاده از بستر هنر می توان افراد بیشتری را به عنوان نخبه و هنرمند معرفی کرد.

وی بر لزوم توجه به جایگاه کودکان در جامعه هم تاکید کرد و نتیجه توجه به این موارد را داشتن زندگی همراه با شادی و آرامش برای نسل فردا دانست.
:
:
:
آخرین اخبار