تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۴۱۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاپی زاده:
عملکرد وزارت‌نیرو در رفع قطعی آب‌وبرق خوزستان ضعیف بود
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان از رفع موقت مشکلات در این استان خبر داد و گفت: اقدامات وزارت نیرو در رفع مشکلات استان خوزستان ضعیف و نامنظم بود
عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان از رفع موقت مشکلات در این استان خبر داد و گفت: اقدامات وزارت نیرو در رفع مشکلات استان خوزستان ضعیف و نامنظم بود.

عباس پاپی زاده در خصوص علت قطع برق و آب روز گذشته در استان خوزستان، گفت: ریزگردها متاسفانه طی سالیان گذشته مشکلات بسیاری برای استان خوزستان به وجود آورده اما هیچ توجهی از سوی دولت به این موضوع نشده و ریزگردها به طورحتم تهدیدی جدی برای کشور است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پدیده ریزگردها استان خوزستان را سالیان بسیار به خود درگیر کرده است، افزود: همچنین خشکی تالاب های این استان ها هم درکنار ریزگردها به افزایش مشکلات استان خوزستان دامن زده است، به طوری که بزرگترین تالاب های غرب کشور که به عنوان یک فیلترطبیعی هوا عمل می کنند درحال حاضر به دلیل خشکی به منبع ریزگردها تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه دلیل بخشی از ریزگردها خارجی و از کشورهای همسایه است، تصریح کرد: در برخی از ایام سال به دلیل ورود ریزگردها از کشورهای همسایه شرایط آب و هوایی در استان خوزستان نامطلوب می شود البته غلظت این ریزگردها گاهی بسیار کم است اما در داخل کشور مشکلاتی در داخل تالاب ها به وجود آمد که در مسیر خشکی بسیار قرار گرفته اند به طوری که 90 درصد تالاب  هورالعظیم در حال حاضر خشک شده است.

پاپی زاده با اشاره به اینکه کانون‌های خطرناک و جدی تولیدکننده ریزگرد در داخل کشور شکل گرفته است، افزود: متاسفانه دولت به این مشکلات تاکنون هیچ توجهی نکرده و با توجه به اینکه بودجه‌ای از سوی دولت برای رفع این معضل در نظر گرفته نمی شود مکرر بهانه ریزگردهای خارجی مطرح می شود، این درحالی است که عمده ریزگردهایی که در حال حاضر مشکلات زیادی برای زیرساخت های کشور به وجود آورده منشا داخلی داشته و غلظت این ریزگردها بسیار بالاتر از موارد خارجی است.

وی با بیان اینکه ریزگردهای با منشا داخلی به زیرساخت های استان خوزستان و دیگر استان ها آسیب جدی وارد کرده است، تصریح کرد: به طور کلی ریزگردها 22 استان کشور را درگیر کرده است و حوزه اقتصاد کشور را در مسیر تهدید قرار داده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه روز گذشته کل استان خوزستان به دلیل قطعی آب و برق تعطیل شده بود، گفت: اگر در این شرایط در مقابل تهدید خارجی نیز قرار بگیریم به هیچ عنوان نمی توان واکنشی نشان داد، زیرا اغلب شهرستان های استان خوزستان با مشکل قطعی آب، برق، ایستگاه های پمپاژ و پروازهای هوایی مواجه شدند ضمن اینکه حمل و نقل نیز دچار اختلال شد لذا موارد این چنینی در کنار یک تهدید به عنوان ضرر ملی نیز محسوب می شود.

پاپی زاده تاکید کرد:  در نشست امروز فراکسیون ولایت این موضوع مهم مطرح شد و رییس مجلس این موضوع را به عنوان یک موضوع جدی و ملی مورد تاکید قرار دادند که به طور حتم از طرف مجلس به این موضوع رسیدگی می شود لذا علت عمده قطعی آب و برق روز گذشته استان خوزستان رسوب ریزگردها بر شبکه های انتقال آب، برق و نارسایی شدید بود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از رفع موقت مشکلات خبرداد و افزود: به طورحتم مشکلات دوباره تکرار می شود زیرا اقدامات روز گذشته وزارت نیرو بسیار بی نظم بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
ضعف مدیریت در استان خوزستان بیداد می کند.
:
:
:
آخرین اخبار