تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۴۱۸۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیماری ای که عامل بیش از یک سوم مرگ‌ومیرهاست
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از یک سوم مرگ و میرها در کشور به علت بیماری‌های قلبی و عروقی رخ می‌دهد
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از یک سوم مرگ و میرها در کشور به علت بیماری‌های قلبی و عروقی رخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا، دکتر حمیدرضا بهرامی اظهار کرد: پرداختن به غربالگری و مراقبت این دسته از بیماری‌ها از هزینه‌های گزافی که در بخش درمان صرف خواهد شد، جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: فعالیت بدنی ناکافی، مصرف دخانیات، اضافه وزن و چاقی، فشار خون و کلسترول بالا از جمله عوامل خطری هستند که افراد را برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مستعد می‌کند.

بهرامی خاطرنشان کرد: با تغییر شیوه زندگی شامل تغذیه مناسب، تحرک بدنی کافی، عدم مصرف دخانیات و کنترل وزن می‌توان حداقل 80 درصد بیماری‌های قلبی و عروقی و 80 درصد دیابت نوع دو و یک سوم سرطانها را کاهش داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد : با تغییرات دموگرافیک و  اپیدمیولوژیک که در جامعه به وجود آمده با تغییر سیمای بیماری‌ها از بیماری‌های واگیر به سمت بیماری‌های غیرواگیر مواجهیم.

وی ادامه داد: بیماری‌های غیرواگیر از مسائل اساسی جامعه بوده و بیشترین بار را بیماری‌های غیرواگیر به خود اختصاص داده است.

بهرامی افزود: همزمان با شروع برنامه تحول سلامت در کشور، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزودن 10 مرکز و 180 پایگاه خدمات جامع سلامت و جذب 2000 نیرو به ارائه خدمات فعال مراقبتی و بهداشتی با تاکید بر کنترل بیماری‌های غیرواگیر پرداخته است.

وی با اشاره به استقرار سامانه پرونده الکترونیک سلامت که به طور اختصاصی و ویژه در حوزه بهداشت دانشگاه با عنوان سامانه سینا به آن پرداخته شده است، اظهار کرد: امیدواریم این سامانه بتواند با ارتباطی که با بخش خصوصی ارائه‌کننده خدمات سلامت برقرار خواهد کرد به ارتقاء سطح سلامت جامعه کمک کند.
:
:
:
آخرین اخبار