تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۴۲۳۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار شوش:
راه اندازی کارخانه قندشمال خوزستان در دست پیگیری است
فرماندار شوش با تشریح آخرین وضعیت کارخانه قند شمال خوزستان گفت:تامین اعتبار لازم برای راه اندازی این کارخانه چغندرقندی از طریق معاون اول رئیس جمهوری در دست پیگیری است
فرماندار شوش با تشریح آخرین وضعیت کارخانه قند شمال خوزستان گفت:تامین اعتبار لازم برای راه اندازی این کارخانه چغندرقندی از طریق معاون اول رئیس جمهوری در دست پیگیری است.

رضا نجاتی شنبه در نشست شورای کشاورزی شوش در محل سالن اجتماعات این فرمانداری افزود: استاندار خوزستان از طریق معاون اول رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیر تامین اعتبار لازم برای تکمیل روند بازسازی و نوسازی این کارخانه می باشد.

وی با اشاره به استقبال کشاورزان این شهرستان از کشت چغندرقند گفت: پنج هزار هکتار از مزارع شوش در سال زراعی جاری به زیر کشت چغندرقند رفته که پیش بینی می شود میزان تولید این محصول امسال بیش از 350 درصد بیشتر از سال زراعی گذشته باشد.

طبق تعهد و اعلام مجری طرح بازسازی و نوسازی کارخانه قند شوش، قرار بود آذرماه امسال کار تصفیه شکر در این کارخانه آغاز و نخستین محموله چغندرقند کشاورزان منطقه نیز اردیبهشت ماه 96 از سوی این کارخانه خریداری شود.

با راه اندازی مجدد کارخانه قند شمال خوزستان در شوش 700 فرصت شغلی به صورت مستقیم و بیش از یکهزار فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم در منطقه ایجاد و بار دیگر کشت چغندر قند در شمال استان خوزستان رونق خواهد گرفت.

کارخانه قند شوش در سال 1354 تاسیس و در سال 1363 به بهره برداری رسید.

کارخانه قند شمال خوزستان به عنوان یکی از کارخانه های بزرگ تولید شکر کشور پس از واگذاری به بخش خصوصی از سال 1382تعطیل شد.

تعطیلی این کارخانه بزرگ تولید شکر در شوش علاوه بر تشدید بیکاری در شمال خوزستان، موجب توقف کشت محصول چغندرقند در استان برای بیش از یک دهه شد.

پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان شوش

رئیس شورای کشاورزی شوش همچنین در این نشست از پرداخت بیش از 70 میلیارد ریال تسهیلات خرید ادوات کشاورزی به کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت:این تسهیلات برای خرید کمباین، تراکتور و سایر ادوات هزینه شد.

اجرای 6 طرح گلخانه ای در شوش

نجاتی گفت: از ابتدای امسال با پیگیری صورت گرفته تسهیلات مورد نیاز برای اجرای 6 طرح گلخانه ای همچنین راه اندازای یک کارخانه پرورش قارچ در این شهرستان پرداخت شد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط خاص آب و هوایی استان خوزستان، وقوع گردوغبار و کاهش بارندگی ها گفت: این شرایط موجب نگرانی کشاورزان شهرستان شوش شده است.

وی گفت: مجموعه مدیریت شهرستان شوش تمام تلاش خود را برای مرتفع کردن برخی از این مشکلات که در توان شهرستان می باشد از جمله تامین آب و برق مورد نیاز کشاورزان و پیگیری لازم جهت بخشودگی جرایم وام های کشاورزی به کار برده است که باید همه دستگاه های ذیربط اقدامات لازم را در جهت کاهش دغدغه کشاورزان اقدام کنند.

فرماندار شهرستان شوش گفت: دولت در راستای توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه ای به بخش کشاورزی دارد و شخص استاندار خوزستان نیز با وجود محدودیت منابع مالی حمایت همه جانبه ای از بخش کشاورزی داشته است.

وی همچنین از کشت محصولات بهاره در سطح 82 هزار هکتار از زمین های این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 75 درصد از این مزارع به زیر کشت محصول استراتژیک گندم رفته است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: کارخانه قند شوش
:
:
:
آخرین اخبار