تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۲۴۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه صنعتی دزفول خبر داد:
راه‌اندازی مرکز تحقیقات بین‌المللی "جندی‌شاپور"
اقدامات لازم برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات بین‌المللی جندی‌شاپور را انجام داده‌ایم تا به‌زودی دانشگاه جندی‌شاپور به عنوان اولین دانشگاه جهان در صدر دانشگاه‌های جهان قرار بگیرد
رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با اشاره به دستیابی به نتایج ارزشمند و امیدبخش از کشف و استخراج میراث تمدنی جندی‌شاپور به‌دنبال استقرار تیم‌های کاوشی در محوطه این دانشگاه تاریخی، گفت: اقدامات لازم برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات بین‌المللی جندی‌شاپور را انجام داده‌ایم تا به‌زودی دانشگاه جندی‌شاپور به عنوان اولین دانشگاه جهان در صدر دانشگاه‌های جهان قرار بگیرد.

دکتر محمدرضا عصاری در مراسم افتتاحیه اولین کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور که امروز، سه‌شنبه سوم اسفندماه در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول برگزار شد، ضمن خیرمقدم به مهمانان این کنگره اظهار کرد: این کنگره با عنایت خالق خلاق و تلاش‌های مستمر دستگاه‌ها و نهادهای علمی، فرهنگی و اجرایی کشور پس از نزدیک به دو سال برگزار شد.

وی افزود: این کنگره جزو معدود همایش‌هایی است که هم‌زمان در دو حوزه نظری و عملی گام‌های ارزشمندی را در چارچوب اهداف پیش‌بینی‌شده برداشته است. این همایش در حوزه علمی و نظری که همان تولید آثار نوین در حوزه پژوهش و تحقیق در ابعاد مختلف علمی و تاریخی دانشگاه جندی‌شاپور است، بیش از 200 مقاله از سراسر جهان دریافت و هشت عنوان کتاب برای اولین بار تألیف یا تدوین کرده است.

دبیر اجرایی اولین کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور عنوان کرد: شناسایی، مستندنگاری، کاوش، حفاظت و صیانت از عرصه مکان جغرافیایی دانشگاه باستانی جندی‌شاپور که در دل نماد مقاومت ایران‌زمین واقع شده، هدف دوم برگزاری این کنگره است.

عصاری با اشاره به دستیابی به نتایج ارزشمند و امیدبخش به دنبال استقرار تیم‌های کاوشی در محوطه این دانشگاه تاریخی، گفت: همچنین توانسته‌ایم که اقدامات لازم برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات بین‌المللی جندی‌شاپور را انجام دهیم تا ان‌شاءالله به‌زودی دانشگاه جندی‌شاپور به عنوان اولین دانشگاه جهان در صدر دانشگاه‌های جهان قرار بگیرد. دبیرخانه دائمی جندی‌شاپور نیز از امروز در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول راه‌اندازی شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار