تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۴۲۶۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان:
۱۰ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح آب‌رسانی خوزستان نیاز است
اعتبار ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی خوزستان هزینه شده و حدود ۱۰ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل پروژه نیاز داریم
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: اعتبار ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی خوزستان هزینه شده و حدود ۱۰ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل پروژه نیاز داریم.

محمدرضا شمسایی امروز در گزارشی در حین بازدید رئیس جمهور از تصفیه‌خانه شماره 2 اهواز اظهار داشت: بخشی از طرح‌های آب‌رسانی خوزستان در حال انجام است و بخش دیگر قرار است انجام شود.

 وی با بیان اینکه وزارت نیرو برای مشکلات آب و فاضلاب خوزستان برنامه دارد، افزود: سازمان آب و برق 3 طرح عمده  برای خوزستان در نظر دارد از جمله "طرح غدیر" که در این طرح آب از شمال خوزستان به مناطق مرکزی، غرب و جنوب استان را در برمی‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در طرح دوم آب از سد کارون 3 شهرهای شمال شرق استان را آب‌رسانی می‌کند، گفت: طرح سوم سازمان آب و برق مربوط به جنوب شرق خوزستان است که در این طرح  از آب سد کوثر برای آب‌رسانی شهرهای جنوب شرق استان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های سازمان آب و برق خوزستان آب‌رسانی 8 میلیون نفر را انجام می‌دهد، عنوان کرد: بیش از 80 درصد شهرهای خوزستان در 3 طرح  آب‌رسانی خوزستان قرار می‌گیرند اما برخی شهرهای خوزستان به صورت مستقل آب‌رسانی می‌شوند.

شمسایی بیان کرد: دبی طرح‌های سازمان آب و برق خوزستان 40 میلیون و نیم متر مکعب در ثانیه و منبع تامین آب این طرح‌ها سد دز، سد کارون3، سد گتوند، سدهای مسجدسلیمان و دیگر سدها است.

وی خاطرنشان کرد: علت تامین آب از مخازن سدها این است که آب رودخانه‌ها در سالیان گذشته به دلیل اینکه درصد زه‌آب‌ها و بخشی از پساب‌ها وارد آن می‌شود و همچنین تصفیه‌خانه‌ها در شهرها احداث شده دیگر امکان استفاده از این آب‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: مجموع آب شرب و صنعتی که دیده شده 785 میلیون متر مکعب در سال است و همچنین طول خطوط هزار و 800 کیلومتر و قطر این خطوط بین 2 هزار و 2400 میلیمتر است.

وی با بیان اینکه طرح‌های سازمان آب و برق خوزستان  جز پروژه‌های معدود در دنیا به حساب می‌آیند، تاکید کرد: تصفیه‌ای که روزانه صورت می‌گیرد 3 میلیون و 306 هزار متر مکعب است.

شمسایی تصریح کرد: اعتبار 3 هزار و 200 میلیارد تومان تاکنون برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی خوزستان هزینه شده و حدود 10 هزار و 470 میلیارد تومان دیگر باقی‌مانده است که تقاضای ما این است که از طریق صندوق توسعه ملی یا فاینانس این طرح‌ها را به نتیجه رساند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار