تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۱۴۲۷۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ششمین خانه هلال در اهواز افتتاح شد
هدف ما از راه اندازی خانه های هلال، توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در راستای تسکین آلام بشری است
خوزنیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: هدف ما از راه اندازی خانه های هلال، توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در راستای تسکین آلام بشری است.

به گزارش خوزنیوز؛ علی خدادادی ظهر امروز در آیین افتتاح ششمین خانه هلال در مسجد حضرت ولیعصر(عج) کوی زیتون کارگری اهواز اظهار کرد: نگاهی که جمعیت هلال احمر به مشکلات و مسائل دارد، نگاهی متفاوت است که در همین راستا هدف ما در وهله اول شناساندن برنامه و اهداف هلال احمر به مردم و در محله بعد رفع نیازهای محرومان و نیازمندان جامعه است.

وی افزود: یکی از رسالت های جمعیت هلال احمر توانمندسازی اقشار آسیب پذیر و محروم است که در راستای تسکین آلام بشری اجرا می شود که این آلام می تواند ناشی از حوادث طبیعی یا اجتماعی باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: مناطق محروم مشکلات زیادی دارند که ما با توجه به شرایطی که این مناطق در خوزستان، توجه ویژه ای به آنها نشان خواهیم داد.

خدادادی گفت: یکی از مهمترین مأموریت های جمعیت هلال احمر در راه اندازی خانه های هلال، ارائه آموزش های لازم در راستای توانمندسازی مردم همان منطقه است که در این راستا زمینه آموزش افراد را در راستای حل مسائل و مشکلات شان فراهم می کنیم.
 
ضرورت وجود برنامه توانمندسازی جوانان، مصونیت بخشی به جوانان با برنامه های مناسب
وی اضافه کرد: اگر برنامه مناسبی برای توانمندسازی جوانان در برابر آسیب های موجود داشته باشیم، موجب مصونیت بخشی و پرهیز از تاثیر سوء این آسیب ها بر این قشر مهم جامعه خواهیم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به وجود مخاطرات زیاد در در کشور، گفت: حوادث طبیعی زیادی در جامعه ما وجود دارد که می توان حادثه پلاسکو را مثال زد که مشکلات زیادی را برای تهران به وجود آورد.

خدادادی ادامه داد: در خوزستان مناطق پرخطری وجود دارد که در صورت وقوع حادثه باید از آمادگی لازم برای مواجه و مقابله با آنها برخوردار باشیم که این آمادگی در برابر حوادث احتمالی باید به وسیله آموزش فراهم شود.

وی بیان کرد: 50 درصد مشکلات ما به آموزش بر می گردد و اگر تحت آموزش صحیح قرار بگیریم، یا زمینه آن را فراهم کنیم، مشکلات کمتر می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: خانه های هلال مأمن و تکیه گاهی برای حل مشکلات محرومان و نیازمندان  است و هیچ توفیقی بالاتر از خدمت به محرومان و جلب رضایت خداوند نیست.
:
:
:
آخرین اخبار