تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۴۲۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور کارگروه ملی گرد و غبار در اهواز
کارگروه ملی مقابله با گرد و غبار هفته آینده در خوزستان تشکیل جلسه می‌دهد.

  به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کارگروه ملی مقابله با گرد و غبار به منظور بررسی این پدیده و عملکرد دستگاه‌های اجرایی، هفته آینده به خوزستان سفر می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از تشکیل جلسه کارگروه ملی مقابله با گرد و غبار برای نخستین بار در استان خبر داد.

تورج همتی گفت: نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان هواشناسی،‌ سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان هواشناسی،‌ سازمان جنگل‌ها و مراتع، مدیریت بحران کشور، وزارت خارجه و معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهوری اعضای کارگروه ملی گرد و غبار هستند که همزمان با برگزاری کنگره بین‌المللی گرد غبار در استان به خوزستان سفر می‌کنند.

وی اظهار کرد: خوزستان به عنوان پیشانی و کریدور اصلی گرد و غباری که از کشورهای همسایه وارد می‌شود، هر ساله با هجوم این پدیده مواجه است.

دبیر کارگروه آلودگی هوای خوزستان افزود: با توجه به اینکه خوزستان یک استان تالابی است و بیش از 20 درصد ظرفیت تالاب‌های کشور و رودخانه‌های مرزی را در خود جای داده، همچنین به دلیل وجود کانون‌های شکل‌گیری پدیده گرد و غبار در خوزستان تشکیل این کارگروه در استان حائز اهمیت است.

وی هدف از تشکیل جلسه کارگروه را بررسی عملکرد دستگاه‌های مخاطب مصوبه هیئت دولت با عنوان کارگروه مقابله با آثار زیانبار پدیده گرد و غبار عنوان و تاکید کرد: ضروری است تا جنبه‌های زیست محیطی پدیده گرد و غبار از جمله در حوزه آب، خاک، تلاب، جنگل، کشاورزی و سلامت جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

همتی اظهار کرد: دبیرخانه کارگروه ملی گرد و غبار که در سازمان حفاظت محیط زیست مستقر است نیز اقدامات انجام شده و راهکارهای مقابله با این پدیده را به اعضا اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

شاخص PSI گرد و غبار نشان می‌دهد اهواز، از ابتدای امسال تا آذر ماه یعنی طی ۲۷۶ روز تنها ۵۵ روز هوای پاک را تجربه کرده است. در این ۹ ماه اهواز ۹۰ روز سالم، ۷۴ روز ناسالم، ۲۹ روز بسیار ناسالم و ۲۸ روز خطرناک را از سر گذرانده است.


:
:
:
آخرین اخبار