تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۴۲۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی فقیه در خوزستان:
اخلال گران اقتصادی مفسد فی‌الارض هستند
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به نوسان شدید قیمت سکه و ارز در بازار گفت: محتکران حکم مفسد فی‌الارض را دارند و مجازات آنها هم در اسلام معلوم است.

به گزارش فارس،‌ آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری ظهر امروز در نشست کمیته زنان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به نوسان شدید قیمت سکه و ارز گفت: افرادی که برای سودجویی، در بازار اختلال ایجاد و کالاها را احتکار می‌کنند،‌ مفسد فی‌الارض هستند و حکم آنها در اسلام مشخص است.

وی افزود: باید با این افراد مقابله کرد و از فعالیت این عناصر که قصد تضعیف روحیه مردم و سوء استفاده را دارند جلوگیری کرد.

موسوی جزایری همچنین با بیان اینکه هم اکنون در شرایط انقلاب و تحریم سخت هستیم، اظهار داشت: برخلاف تصور دشمنان و مستکبران که این تحریم‌ها بازدارنده و شکننده است، ما از این تحریم‌ها استقبال می‌کنیم چرا که سازنده است و اگر این تحریم‌ها نبود هیچ پیشرفت علمی حاصل نمی‌کردیم.

امام جمعه اهواز همچنین بر تقویت حضور زنان در نمازهای جمعه و جماعات تاکید کرد و گفت: در سال‌های ابتدایی پس از انقلاب حضور زنان در نمازهای جمعه و جماعات حتی بیشتر از مردان بود اما به تدریج این حضور کمرنگ شده به طوری که هم اکنون حضور زنان یک دهم مردان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری آیات قرآن کریم را یادآور شد و افزود: بر اساس تعالیم اسلام زنان همدوش در تمام امور مردان هستند و با مسئولیت به طور مساوی بر دوش هر دوی آنهاست.

وی ادامه داد: اگر چه در جنگ و جهاد به دلیل سختی‌ها و نیاز به قوای بدنی زنان معاف شده‌اند اما به جای آن برای زنان تکالیفی را مشخص کرد از جمله جهاد تربیتی، تربیت اولاد، اداره منزل، نظارت بر کیفیت تربیت اخلاقی فرزندان به ویژه دختران است.

به گفته وی، رسول‌الله (ص) نیز زنان را هم رده یکدیگر می‌دانستند، به طوری که در زمان بیعت زنان و مردان به صورت جداگانه بیعت می‌کردند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز در این نشست با اشاره به نامگذاری پنجمین روز دهه فجر به نام انقلاب اسلامی، منزلت زن و استحکام بنیان خانواده گفت: بهار پیروزی در حالی سپری می‌شود که دشمنان نظام که سیلی خورده فرزندان انقلاب هستند با خشونت بیشتری به طراحی توطئه پرداخته‌اند.

مریم حیدریان افزود: در این زمان حضور زنان در صحنه جامعه و خانواده باید آگاهانه‌تر و پررنگ‌تر باشد.

وی با بیان اینکه زنان ما با تبعیت از اندیشه امام حضور خود را نشان داده‌اند گفت: زنان با تاسی به حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) نقش آفرینی می‌کنند.

مشاور استاندار خوزستان در امور زنان با اشاره به نشست‌های رهبر انقلاب با فعالان حوزه زنان اظهار داشت: گفتمان‌سازی و تبدیل گفتمان به حرکت اجتماعی و نظریه‌پردازی در حوزه زنان سرفصل‌های مهمی بودند که در این نشست‌ها بر آنها تاکید شد.


:
:
:
آخرین اخبار