تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۴۲۸۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فروش بنزین ۱۰۳۵ تومانی و فشار به صیادان هندیجانی‌
با همسان‌سازی نرخ بنزین در سراسر کشور توسط هیئت دولت با نرخ ۱۰۰۰ تومان برای همه مصرف‌کنندگان تکلیف فروش این ماده نفتی مشخص شده اما در هندیجان بنزین به صیادان با نرخ دیگری به فروش می‌رسد.
فروش بنزین 1000 تومانی مانند سراسر کشور  نصیب صیادان و مردم هندیجان نشده. چراکه شرکت پخش منطقه آبادان نظر دیگری نسبت به فروش بنزین در هندیجان دارد.

در هندیجان هر شخصی که با داشتن بشکه 60 لیتری به جایگاه‌های سوخت هندیجان مراجعه کند بنزین را باید با نرخ 1035 تومان بخرد در غیر این صورت سوخت به وی داده نمی‌شود.

جایگاه داران می‌گویندبنزین 1035 تومان فقط به صیادان فروخته می‌شود و تنها صیادان هستند که با بشکه 60 لیتری به جایگاه سوخت مراجعه می‌کند.

در زمینه فروش بنزین 1035 تومانی به صیادان که معلوم نیست چه قانونی مصوب شده و ابلاغ کرده‌اند هنوز این موضوع در هاله‌ای از ابهام است و در پیگیری‌هایی که از جایگاه داران شده اعلام کرده‌اند که شرکت پخش ماهشهر و منطقه آبادان این دریافتی را اعمال کرده‌اند و جایگاه‌ها دخالتی در این موضوع ندارند.

در سال‌های اخیر صیادان و برخی مردم هندیجان این موضوع را به مسئولان اطلاع داده‌اند اما متأسفانه پیگیری‌های جدی در این خصوص نشده و این مشکل هنوز پابرجاست.

با انتخاب علی گلمرادی به‌عنوان نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی صیادان و مردم بار دیگر با تکرار خواسته‌های به‌حق خود از وی خواستند جلوی چپاول شرکت پخش را بگیرد و زیاده‌خواهی آنان را تمام کند.

علی گلمرادی که از سوی مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده ویژه جهت بررسی مشکلات اخیر خوزستان انتخاب‌شده بود در بازدید از شهرستان هندیجان و حضور در جلسه شورای اداری نسبت به خواسته مردم از شرکت پخش واکنش شدیدی نشان داد و اظهار داشت: شرکت پخش در حال تخلف کردن از قانون است.

وی افزود: در جایگاه‌های سوخت هندیجان بنزین 1035 تومان به صیادان فروخته می‌شود که خلاف قانون بوده پیگیری می‌کنیم تا ببینیم ماجرا چه بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: نباید از صیادان جهت بنزین بیش از 1000 تومان دریافت شود این با قانون تضاد دارد وقتی در تمام کشور سوخت یکسان‌سازی شده چرا در هندیجان بنزین لیتری 1035 تومان به مردم فروخته می‌شود.

وی گفت: فروش بنزین 1035 تومانی با بهانه‌های واهی چون جایگاه ساحلی و غیره ساحلی به مردم محروم هندیجان خلاف قانون بوده و مسئولان شرکت پخش باید پاسخگو باشند. شرکت پخش در حال تخلف است و باید این موضوع به جد پیگیری شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد ساری اصل امام‌جمعه شهرستان هندیجان نیز در این زمینه اظهار داشت: ضمن تشکر از خبرگزاری تسنیم که به دنبال بیان مشکلات و معضلات مردم است. زمانی که این مطالب در رسانه‌ها و روزنامه‌ها منتشر می‌شود مسئولان رسیدگی کرده چراکه یکی از وظایف مسئولان طبق فرمایشات پیامبر مکرم اسلام (ص)، امام علی (ع) و اهل‌بیت (ع) خدمت‌رسانی است.

وی افزود: مسئولان باید تسهیلات لازم برای رفاه حال مردم فراهم نه اینکه سنگ‌اندازی کنند در شهرستان هندیجان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های امرارمعاش مردم صیادی است. ما باید آن‌ها را تشویق، ترغیب و امکاناتی که نیاز دارند فراهم کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: بنزین در سراسر ایران 1000 تومان است اما منطقه نفتی آبادان و شرکت پخش ماهشهر به صیادان هندیجانی بنزین را لیتری 1035 تومان می‌فروشند. این 35 تومان آیا مصوبه قانونی دارد؟

وی گفت: طبق تحقیقات و پیگیری که کردیم مسئولان هندیجانی اعلام کرده هیچ مصوبه‌ای برای فروش بنزین 1035 تومانی وجود ندارد. پس چرا شرکت پخش به مردم هندیجان بنزین 1035 تومانی می‌فروشد؟

ساری اصل عنوان کرد: نرخ رسمی فروش بنزین در تمام ایران ازجمله صیادان 1000 تومان است اما معلوم نیست این بدعت که در هندیجان توسط شرکت پخش انجام‌شده از کجا نشاءت می‌گیرد.

وی افزود: ممکن است در خود اسکله‌ها جایگاه سوخت احداث کنند و به سبب حمل‌ونقل بنزین 1035 تومانی به فروش برسانند این توجیه دارد ولی وقتی‌که در اسکله‌های صیادی هندیجان جایگاه سوخت نیست و بنزین در شهر به فروش می‌رسد اخذ مبلغ 1035 تومان هیچ توجیه قانونی ندارد.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: فروش بنزین 1000 تومانی به صاحب ماشین با بشکه 60 لیتری چه فرقی دارد که از ماشین دار لیتری 1000 تومان می‌گیرند اما از صاحب بشکه 60 لیتری 1035 تومان این نشانه رعایت نکرد ن عدالت و انصاف است.

وی گفت: لذا از نماینده مردم در مجلس، فرماندار و مسئولان استانی بخصوص استاندار و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی که برآبادان و ماهشهر اشرافیت دارند خواستاریم این مسئله را بررسی و رفع کنند.

ساری اصل عنوان کرد: اصلاً فروش بنزین 1035 تومانی به مردم توجیه ندارد و صیادان از این مسئله ناراحت و شاکی هستند. صیادان به مسئولان و این‌جانب مراجعه کرده و سؤال می‌کنند چرا در حق ما بی‌عدالتی می‌شود؟

وی افزود: آیا فروش بنزین 1035 تومانی فقط مختص هندیجان است یا در سراسر استان خوزستان به این‌گونه عمل می‌شود؟ مسئولان شرکت پخش باید پاسخگویی مردم باشند.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: بنده از صبر و حوصله صیادان عزیز که واقعاً کار آن‌ها سخت و طاقت‌فرسا است و یکی از کارهایی که باید جزو مشاغل سخت و زیان‌آور به‌حساب بیایید شغل شریف صیادی است.

وی گفت: شغل صیادی علاوه بر سختی بسیار پرخطر بوده چون‌که صیاد ده شبانه‌روز در دریا است و دارد باجان خود بازی می‌کند و هیچ پناهگاهی ندارد. مسئولان بجای که تشویق و همیار صیاد باشند جلوی پای آن‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند.

ساری اصل عنوان کرد: مسئولان شرکت پخش نباید پول غیره قانونی درازای فروش بنزین از صیادان سخت‌کوش و زحمت‌کش دریافت کنند و بگذارند صیادان آرامش فکری و روحی داشته باشند.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار