تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۴۲۸۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره برداری از سیستم ایمنی خنثی ساز کلر در تاسیسات آبرسانی روستایی کارون
برای جلوگیری از حوادث احتمالی در تاسیسات آبرسانی روستایی یک دستگاه سیستم ایمنی خنثی ساز کلرگازی در تاسیسات آبرسانی روستایی شهدای جنگیه در شهرستان کارون، نصب و راه اندازی شد
برای جلوگیری از حوادث احتمالی در تاسیسات آبرسانی روستایی یک دستگاه سیستم ایمنی خنثی ساز کلرگازی در تاسیسات آبرسانی روستایی شهدای جنگیه در شهرستان کارون، نصب و راه اندازی شد.

سرپرست امور آبفار شهرستان کارون یکشنبه با بیان این خبر افزود: این اقدام برای ایمن سازی و جلوگیری از بروز حادثه با تزریق خنثی ساز کلرگازی در این تاسیسات صورت گرفت.

محمود آریاخاکی ادامه داد : این سیستم با اعتباری بالغ بر یک هزارو 200 میلیارد ریال نصب و راه اندازی شده و در مواقع بروز نشت گاز و حادثه به صورت اتوماتیک شیر کپسول کلر را قطع کرده و خنثی ساز شروع به مکش و خنثی کردن گاز و آژیر و آلارم را نیز فعال می کند.

سرپرست امور آبفاروستایی شهرستان کارون ادامه داد: همزمان با فعال شدن پمپاژ ، عملیات تزریق کلر نیز توسط این سیستم و بصورت اتوماتیک انجام می شود که تمامی مشخصات گاز کلر به صورت نمودار خطی و آنلاین قابل مشاهده و تنظیم است.

آریاخاکی بیان کرد : این سیستم در مواقع بروز هرگونه حادثه ضمن هشدار به صورت خودکار به 10 نفر پیامک ارسال می کند و همچنین تمامی تابلو برق و ابزار دقیق، شیرهای قطع و وصل، مانیفولد گاز و آنالایزر هم از مدار خارج می شوند.

گفتنی است تاسیسات آبرسانی شهدای جنگیه 8 روستای مظفریه 1، 2 و 3، جنگیه، عمیره، کواتر، ابودبس و ولی عصر با جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر در قالب 2 هزار و 600 خانوار را تحت پوشش دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار