تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۴۳۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حاجی‌دولو خبرداد:
آغاز دوره دوم کرسی‌های نظریه‌پردازی در دانشگاه چمران
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز از آغاز دوره دوم کرسی‌های نظریه‌پردازی در این دانشگاه از دی‌ماه امسال خبر داد
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز از آغاز دوره دوم کرسی‌های نظریه‌پردازی در این دانشگاه از دی‌ماه امسال خبر داد و گفت: در حوزه علوم انسانی حضور 160 عضو هیأت علمی، 350 دانشجوی دکتری و 1200 دانشجوی کارشناسی ارشد، پتانسیل خوبی برای نظریه‌پردازی و نقد در دانشگاه است.

دکتر ابراهیم حاجی‌دولو در جلسه با اعضای کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه شهید چمران اهواز که روز یک‌شنبه 15 اسفندماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با معرفی مختصری از ابعاد آموزشی، پژوهشی و فناوری این دانشگاه، اظهار کرد: در حال حاضر 107 قرارداد تحقیقاتی در تمام حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... در دانشگاه وجود دارد. 9 مرکز تحقیقاتی نیز در دانشگاه فعالیت می‌کنند که بیشتر این مراکز با توجه به بافت استان، فنی و تخصصی هستند. همچنین راه‌اندازی 7 مرکز تحقیقاتی دیگر در برنامه دانشگاه است.

وی وجود چهار قطب علمی، 24 مجله علمی، شامل 18 مجله با مجوز علمی پژوهشی و 7 مجله در حال اخذ مجوز را از دیگر ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه برشمرد و با اشاره به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل در دانشگاه گفت: حدود 6 هزار ظرفیت تحقیقاتی از وجود دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد در دانشگاه وجود دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به ظرفیت‌های حوزه علوم انسانی دانشگاه تصریح کرد: در مجموع چهار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، ادبیات و علوم انسانی، اقتصاد و علوم اجتماعی و الهیات و معارف اسلامی، 160 عضو هیأت علمی، 350 دانشجوی دکتری و 1200 دانشجوی کارشناسی ارشد فعالیت می‌کنند که پتانسیل خوبی برای توسعه فضای نظریه‌پردازی و نقد است.

حاجی‌دولو عنوان کرد: کرسی‌های نظریه‌پردازی در دو دوره در دانشگاه فعال شده است که یک دوره از سال 89 تا 92 بود که خروجی کرسی‌های نظریه‌پردازی در این دوره ارائه 11 طرح‌نامه بوده است. اولین کمیته دستگاهی در دانشگاه نیز در دی‌ماه 89 تشکیل و آمادگی آن برای برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی به اطلاع اعضای هیأت علمی رسانده شد.

وی با بیان اینکه دوره دوم کرسی‌های نظریه‌پردازی از دی‌ماه امسال آغاز شده است، گفت: کارگروه‌های تخصصی در دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روانشناسی، اقتصاد و علوم اجتماعی و الهیات و معارف اسلامی متشکل از پنج نفر رئیس دانشکده، معاون پژوهشی دانشکده، یک عضو منتخب و دو نفر کارشناسی مدعو با توجه به حوزه تخصصی نظریه، تشکیل شده است و امیدوارم در دوره دوم نیز با برنامه‌ریزی‌های لازم بتوانیم فعالیت‌های مفیدی داشته باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار