تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۴۳۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مهمد بچيروويچ:كار در ايران برايم جذاب است

"مهمد بچيروويچ" در حالي كه از فروردين سال آينده كارش را در تيم ملي بسكتبال ايران آغاز مي‌كند از پتانسيل بالاي بسكتبال آسيا مي‌گويد.

http://38.74.1.150/Multimedia%5Cpics%5C1390%5C11%5CSport%5C185.jpg

به گزارش ايسنا ، سايت فدراسيون جهاني بسكتبال (فيبا)، نوشت: "مهمد بچيروويچ" از اواسط آوريل (فروردين) كارش را در تيم جديدش كه قهرمان دو دوره جام ملت‌هاي آسيا است، آغاز خواهد كرد.

بسكتبال ايران براي قرار گرفتن دوباره بر بام آسيا با سرمربي پيشين تيم ملي اسلووني به توافق رسيده است. تيم ملي بسكتبال ايران كه در سال‌هاي 2007 و 2009 قهرمان آسيا شده در سال 2011 با شكست برابر اردن از رسيدن به جمع چهار تيم نخست آسيا بازماند و در مكان پنجم آسيا قرار گرفت.

پس از اين ناكامي، فدراسيون بسكتبال ايران همكاري با سرمربي صربستاني‌اش وسلين ماتيچ را ادامه نداد و به دنبال گزينه‌اي جديد براي هدايت بازيكنانش گشت و در آخر با سرمربي اسلوونيايي به توافق رسيد و قرارداد امضا كرد.

"مهمد بچيروويچ" پتانسيل بسكتبال آسيا را بالا مي‌داند و مي‌گويد:"پيشنهاد ايراني‌ها را قبول كردم چرا كه كار در اين كشور برايم جذاب بود. من به خوبي بازيكنان ايران را مي‌شناسم چرا كه مجبور بودم براي دو ديداري كه برابر آنها به ميدان رفتم تمامي ويژگي‌هايشان را آناليز كنم."

بچيروويچ در جام جهاني 2010 تركيه سرمربي تيم ملي اسلووني بود و برابر ايران با نتيجه 65 بر 60 به پيروزي رسيد. او بسكتبال آسيا را در آستانه پيشرفتي بزرگ مي‌داند و معتقد است:"بسكتبال آسيا در حال گسترش به تمامي دنيا است. اين ورزش منطقه در آستانه جهشي بزرگ قرار دارد كه ايران به دليل شرايطي كه دارد مي‌تواند اين قدم را به سرعت بردارد."

:
:
:
آخرین اخبار