تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۴۳۴۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی دشت آزادگان:
انتقال آبی برای احیای تالاب هوالعظیم وجود خارجی ندارد
رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی دشت آزادگان گفت: انتقال آب وجود ندارد بلکه تحریف مسیر و سرقت آب رودخانه‌های استان خوزستان در حال انجام است
رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی دشت آزادگان گفت: انتقال آب وجود ندارد بلکه تحریف مسیر و سرقت آب رودخانه‌های استان خوزستان در حال انجام است.

همایش حمایت از تالاب هورالعظیم روز سه شنبه با محوریت بررسی مشکلات، خطرات و تبعات منفی ناشی از هدایت و ورود زهاب‌های شرکت نیشکر به تالاب هورالعظیم در شهرستان دشت آزادگان، با حضور آیت الله محسن حیدری، امام جمعه شهرستان، فعالان و نخبگان کشاورزی، اجتماعی، محیط زیست و جمعی از مسئولان استان، شهرستان برگزار شد.

حسین مرمضی در حاشیه این همایش اظهار کرد: شرکت‌های اکتشافات نفت با خشک کردن تالاب و شرکت نیشکر با هدایت زهاب‌های نیشکر به تالاب هورالعظیم عظیم‌ترین جنایت تاریخ معاصر علیه سلامت، محیط زیست و حیات بشر را مرتکب شده‌اند.

وی در خصوص آبگیری هور العظیم عنوان کرد: باید صریح باشیم انتقال آب وجود ندارد بلکه تحریف مسیر و سرقت آب رودخانه‌های استان خوزستان در حال انجام است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی دشت آزادگان تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد شرکت نیشکر، به واسطه هدایت زهاب ها، سموم نیشکر خود را به تالاب و مردم دشت آزادگان و هویزه منتقل کند.

مرمضی با بیان اینکه ما برای حفظ امنیت منطقه و به پاس احترام و ارج نهادن به پیگیری علمای دین خصوصاً آیت الله جزایری و آیت الله حیدری فعلاً سکوت اختیار کردیم متذکر شد: اگر احساس شود به علمای دین بی احترامی شود آن روی سکه را نشان خواهیم داد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری، علمای دین، حفظ امنیت و آرمان‌های نظام خط قرمز ما هستند اما متاسفانه اظهار این احترام و احساس مسؤولیت از جانب ما را شرکت‌های اکتشافات نفت و نیشکر ضعف ما تلقی کرده‌اند.

رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی دشت آزادگان در پایان خاطر نشان کرد: صبر کشاورزان تمام شده است  و مسئولان نفت و نیشکر باید هشدارهای ما را جدی بگیرید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار