تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۴۳۷۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت 32 گروه جهادی در 39 روستای خوزستان در نوروز
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان از فعالیت 32 گروه جهادی در 39 روستای استان در ایام نوروز امسال خبر داد
مسئول بسیج دانشجویی خوزستان از فعالیت 32 گروه جهادی در 39 روستای استان در ایام نوروز امسال خبر داد.

بهمن شهریاری با بیان اینکه اردوهای جهادی همواره به 2 صورت دوره‌های سه روزه و 10 روزه برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به بازه زمانی تعطیلات عید 32 گروه جهادی شامل 720 جهادگر آقا و 280 جهادگر خانم سازماندهی شده‌اند و پروژه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی را در مناطق شمال، جنوب، غرب و شرق استان انجام می‌دهند.

وی افزود: این افراد از تمام دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور و علمی کاربردی استان هستند؛ اعزام دانشجویان از 20 اسفندماه آغاز شده است و گروه‌ها تا 10 فروردین‌ماه در مناطق مستقر خواهند بود.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با بیان اینکه جامعه هدف گروه‌های جهادی صعب‌العبورترین مناطق و محروم‌ترین مردم هستند، گفت: اولویت بیشتر با روستاهای حاشیه مرز با کشور عراق و مناطق عرب‌نشین است؛ اکنون 39 روستا در مناطق هویزه، الهایی، سوسنگرد، اروندکنار، صیداویه آبادان، شوش، شادگان، دزفول، خرمشهر، ایذه، صیدون و باغملک هدف هستند.

شهریاری وضعیت زندگی مردم را در برخی از مناطق شرم‌آور دانست و گفت: امسال پس از حضور یک گروه جهادی به روستای بیت‌محمی شوش، مسئولان از اوضاع آنجا مطلع شدند و این مسأله موجب ورود مسئولان برای اولین‌بار به این روستا شد که به کلنگ‌زنی پروژه گازکشی این روستا و شادی بسیار زیاد مردم انجامید.

وی با انتقاد از دولت در زمینه‌های بهداشت، تصریح کرد: تیم پزشکی و بهداشتی یک گروه جهادی سال گذشته در روستاهای صیداویه آبادان از مشکل فشار خون بالای 90 درصد مردم این روستا خبر دادند؛ درحالی‌که هیچ شبکه بهداشتی در این 9 روستا وجود ندارد، یعنی ساختمان شبکه بهداشت ایجاد شده اما کسی در آن فعالیت نمی‌کند و بسته است.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) مبنی بر خدمت به بیغوله‌نشین‌ها، گفت: همین مردم صاحب انقلاب و شایسته خدمت هستند؛ بچه‌های جهادی علاوه بر فعالیت‌های خود، مطالبه‌گری قانونی مردم را نیز از مسئولان پیگیری و مسئولان را با خود در انجام کارها همراه می‌کنند.

شهریاری با اشاره به اهداف این اردوها، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این است که خودِ افراد با محرومیت دست‌وپنجه نرم کنند و اگر روزی مسئول و صاحب‌منصب شدند، بدانند که در این جامعه افراد محروم هم وجود دارند؛ همچنین زندگی جهادی را بیاموزند، چراکه برای رسیدن به تراز انقلاب، انسان باید سختی بکشد و نیز طعم خدمت به مردم را بچشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار