تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۴۳۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصباحی مقدم : حداقل 25نفر ازلیست جبهه متحدبه مجلس می‌روند
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: بیش از ۲۵ نفر از اعضای لیست جبهه متحد اصولگرایان رای مورد نیاز را برای حضور در مجلس نهم کسب خواهند کرد و به نظر من اصولگرایان با اکثریت قاطع در تهران پیروز خواهند شد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در حاشیه جلسه امروز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت: سرلیست های جبهه متحد اصولگرایان و جبهه منتقدان دولت احتمالا در تهران رقابت شدیدی خواهند داشت.

جبهه منتقد دولت رای اصلاح طلبان را کسب خواهد کرد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: معتقدم حضور جبهه منتقد دولت در انتخابات آرای خفته را برخواهد انگیخت، بخشی از آرای اصلاح طلبان را در تهران به خود اختصاص خواهد داد، موجب تقسیم آرای اصولگرایان خواهد شد و در نتیجه دیگران برنده این صحنه خواهند بود.

فهرست اصولگرایان تحت الشعاع تصمیم رهپویان و ایثارگران نیست

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا جمعیت رهپویان و ایثارگران لیست جبهه متحد را تعیین کرده اند، گفت: جامعه روحانیت مبارز روحانیونی را به جبهه متحد معرفی کرده و بر حضور آنها در لیست تاکید کرده است، اما نسبت به بقیه لیست نیز اعلام نظر کرده و ۲ نفر از اعضای جامعه روحانیت رای خود را نسبت به سایر افراد لیست نیز اعلام کرده است، بنابراین نمی توان گفت گروه یا حزب خاصی برای لیست تصمیم گیری کرده اند.

وی افزود: علاوه بر این در این لیست افرادی وجود دارند که می توان آنها را در ۲ یا ۳ گروه حاضر در این مجموعه رده بندی کرد بنابراین نمی توان گفت که لزوما این افراد منحصر به رهپویان و ایثارگران هستند، بلکه شاید تحت عنوان دیگری بگنجند در نتیجه این تحلیل که وزن رهپویان و ایثارگران در این لیست بالا رفته اشتباه است.

در لیست جبهه متحد اصولگرایان سهم خواهی وجود ندارد

مصباحی مقدم در خصوص سهم خواهی ها در جبهه متحد اصولگرایان گفت: جبهه متحد اصولگرایان در انتخاب افراد برای لیست اصول و شاخص هایی را در نظر گرفته و افراد را با آن اصول تطبیق داد. بنابراین سهم خواهی در لیست جبهه متحد اصولگرایان مبنا نبود و به همین جهت نیز از برخی گروه ها و احزاب حتی یک نفر هم در لیست حضور ندارند.

انتخابات تهران به دور دوم نمی رسد

نماینده تهران در خصوص احتمال کشیده شدن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران به مرحله دوم گفت: با توجه به اینکه می توان با کسب ۲۵ درصد از آرا کف مقبول رای برای ورود به مجلس به دست آورد احتمال خیلی کمی وجود دارد که انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شود.

۲۵ نفر از لیست جبهه متحد به مجلس نهم وارد خواهند شد

مصباحی مقدم در ادامه درباره پیش بینی خود از رای مردم به لیست جبهه متحد در تهران گفت: بالای ۲۵ نفر از کاندیداهای حاضر در این لیست رای مورد نیاز را برای ورود به مجلس نهم کسب خواهند کرد.

پیروزی افراد مشترک در لیست ها به نام جبهه متحد ثبت می شود

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه با توجه به اشتراکات جبهه پایداری و جبهه متحد در صورتیکه چهره های مشترک این دو لیست وارد انتخابات شوند این پیروزی به اسم کدام جریان ثبت خواهد شد، گفت: جریان اصلی که وارد انتخابات شده و دارای سابقه و تاریخ طولانی در انتخابات است را باید در این ارزیابی مبنا قرار داد. بنابراین پیروزی کسانی که در لیست مشترک دو جبهه هستند را باید علی القاعده به جبهه متحد نسبت داد.

وی افزود: چهره هایی که در لیست مشترک دو جبهه قرار دارند کسانی هستند که رای آوری داشته اند و در لیست مشترک قرار گرفتند.

حضور جبهه منتقد دولت مشارکت را درانتخابات افزایش می دهد

در ادامه مصباحی مقدم در خصوص وضعیت جبهه منتقدان دولت در انتخابات پیش رو گفت: وضعیت آنها در تهران بستگی به شرایطی دارد، اگر طیفی که بیشتر حامی اصلاح طلبان هستند پای صندوق های رای حاضر شوند و به میدان بیایند و به منتقدان دولت رای بدهند امکان رای آوری آنها بالاست.

نماینده تهران با بیان اینکه حضور منتقدان دولت در صحنه انتخابات باعث بالا رفتن مشارکت مردم می شود، گفت: حضور هر چه پررنگ تر مردم در صحنه انتخابات به معنای حمایت از نظام جمهوری اسلامی، حمایت از سازوکارهای نظام و اعتماد به مردم است که این موضوع بالاترین هدف اصولگرایان است.

اکثریت قاطع آرا انتخابات مجلس در تهران با اصولگرایان است

وی با تاکید بر اینکه اکثریت قاطع آرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی و در حوزه انتخابیه تهران با اصولگرایان خواهد بود گفت: احتمال می دهم منتقدان دولت و سه چهره شاخص آن نیز در تهران رای بیاورند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص نظر آیت الله مهدوی کنی درباره حذف مطهری، کاتوزیان و عباسپور نمایندگان تهران از لیست اصولگرایان گفت: من از نظر ایشان خبر ندارم اما آیت الله مهدوی و یزدی از ابتدا بنا نداشتند که وارد مصادیق شوند و گفته بودند که انتخاب مصادیق را به شورای مرکزی واگذار می کنند.

وی افزود: روی هم رفته مقبول بودن لیست مهم است که این امر باعث می شود آقایان به صورت کلی لیست را تایید کنند.

چتر اصولگرایان فراگیر بود

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه چتر اصولگرایان برای انتخابات مجلس نهم فراگیر بود، گفت: در ابتدا فقط جبهه پایداری از این چتر جدا شد اما الان ممکن است دیگران هم لیست های جداگانه ای بدهند.

وی افزود: جبهه متحد از ابتدا می خواست چتر اصولگرایان فراگیر باشد به این معنا که همه زیر این چتر قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: عدم حضور تعدادی از کاندیداها در لیست جبهه متحد به این معنا نیست که چتر جبهه متحد محدود شده است.

مصباحی مقدم در خصوص ارائه لیست جداگانه از طرف منتقدان دولت گفت: مطهری، کاتوزیان، عباسپور و منتقدان دولت حق دارند که از ظرفیت های خود استفاده کرده و وارد رقابت شوند اگر ازطرف مردم انتخاب شوند نیز مشکلی نیست.

وی تاکید کرد: این افراد جزو مجموعه اصولگرایان هستند اما در لیست جبهه متحد حضور ندارند.
:
:
:
آخرین اخبار