تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۴۴۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اول رييس‌جمهور در درفول عنوان کرد:
برای اقتصاد مقاومتي همه بايد در صحنه و پاسخگو باشند
معاون اول رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه در اقتصاد مقاومتي همه بايد در صحنه بوده و احساس مسئوليت كنند، گفت: قرار نيست كه يك عده فقط پاسخگو و عده ديگري پرسشگر باشند
برای اقتصاد مقاومتي همه بايد در صحنه و پاسخگو باشندمعاون اول رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه در اقتصاد مقاومتي همه بايد در صحنه بوده و احساس مسئوليت كنند، گفت: قرار نيست كه يك عده فقط پاسخگو و عده ديگري پرسشگر باشند.

دكتر اسحاق جهانگيري عصر امروز (چهارشنبه) در آيين افتتاح فاز نخست مجتمع فولاد روهينا جنوب در شهرستان دزفول اظهار داشت: هر كس بايد از خود سوال كند كه براي اقتصاد مقاومتي كه مهم‌ترين اولويت كشور است، چه اقدامي انجام داده و تمام قواي سه گانه، بخش خصوصي و همه و همه بايد از خود سوال كنند كه براي اجراي اقتصاد مقاومتي چه كمكي كرده‌اند.

وی تصرح کرد: به جاي آنكه دائم‌ از ديگران بپرسيم كه براي اقتصاد مقاومتي چه كرده‌اند، بايد كلاه خود را قاضي كنيم و ببينيم كه خودمان در اين مسير چه قدم‌هايي برداشته‌ايم و چه كمكي به اجراي اقتصاد مقاومتي كرده‌ايم.

معاون اول رييس‌جمهور اظهار داشت: مهم‌ترين سياستي كه قادر است كشور را با سربلندي از چالش‌هاي پيش رو عبور دهد، اقتصاد مقاومتي است اما نبايد تصور شود كه اين سياست‌ها با ساير سياست‌هاي اقتصادي متفاوت است. آنچه اين سياست‌ها را از ساير برنامه‌ها متمايز مي‌كند اتفاق نظري است كه اقتصاد‌دانان و مسئولان كشور درباره اجراي آن دارند.

جهانگیری در ادامه با تاكيد بر اينكه يكي از رويكردهاي اصلي اقتصاد مقاومتي مردمي كردن اقتصاد و ميدان دار شدن بخش خصوصي در اقتصاد كشور است، افزود: امروز در شهرستان دزفول سه واحد صنعتي كه متعلق به بخش خصوصي است، افتتاح شد و اين دقيقاً به معناي اقتصاد مقاومتي است.

وی با تاكيد بر ضرورت حمايت از بخش خصوصي واقعي، خاطرنشان كرد: همه مكلف هستند که از بخش خصوصي حمايت كنند و اگر كسي در اين مسير كوتاهي كند بايد پيش وجدان خود شرمنده باشد؛ چراكه در مسير سرمايه‌گذاري و اشتغال‌زايي كشور كوتاهي كرده است.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در نخستين روز از سال جاري، تصريح كرد: مقام معظم رهبري در اين سخنراني فرمودند كه پس از ابلاغ سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي انتظار اين بود كه تحولي در اقتصاد كشور ايجاد شود.

جهانگیری اضافه كرد: شاه بيت سياست‌هاي اصل 44 اين است كه بخش خصوصي بايد ميدان‌دار اصلي اقتصاد باشد و هيچ كس نبايد در مسير رشد بخش خصوصي اخلال كند كه اين يعني كشور دوستي و نظام دوستي.

وی در بخش ديگري از سخنان خود از شهرستان دزفول به‌عنوان شهرستان مقاومت ياد كرد و گفت: مردم اين شهرستان در دوران دفاع مقدس از عزت و شرف كشور دفاع كردند و زير بمباران موشك و هواپيماهاي رژيم بعثي از حيثيت ملت ايران حراست كردند.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به ظرفيت‌هاي كشاورزي شهرستان دزفول اظهار داشت: آب فراوان، رودخانه‌هاي عظيم و زمين‌هاي حاصلخيز در دزفول ظرفيت بزرگي را براي كشاورزي فراهم كرده است و يكي از اصلي‌ترين كانون‌هاي توليد كشاورزي كشور دزفول است و وزارت جهاد كشاورزي بايد سياست‌هايي براي حل مسائل كشاورزي اين شهرستان تدوين كند.

جهانگیری در ادامه سخنان خود عملكرد اقتصاد مقاومتي در سال 95 را بسيار درخشان ارزيابي كرد و گفت: در بخش‌هاي مختلف از‌جمله بخش كشاورزي دستاوردهاي بزرگي در سال 95 حاصل شد كه مهم‌ترين آن خودكفايي در توليد گندم بود و امروز سه ميليون تن گندم مازاد براي صادرات داريم.

وی همچنين با اشاره به دستاوردها و پيشرفت‌هاي حاصل شده در حوزه صنعت، پتروشيمي و نفت و گاز خاطرنشان كرد: اينكه عده‌اي اين دستاوردها را زير سوال مي‌برند يعني يا اين پيشرفت‌ها را نمي‌بينند و يا نمي‌خواهند قبول كنند اما دولت به وظيفه خود ادامه مي‌دهد تا باري را كه بر دوش گرفته به مقصد برساند.

همچنین در اين مراسم نعمت‌زاده وزير صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر اينكه برنامه دولت اين است كه رفع موانع و حمایت از فعالیت بخش خصوصي است، گفت: مصمم هستيم مسائل پيش روي بخش خصوصي را از ميان برداريم.

وی با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته در سه سال گذشته برای تكميل زنجيره فولاد، تصریح کرد: در این مدت بيش از 50 ميليون تن به ظرفيت زنجيره فولاد اضافه شد و اميدوارم صادرات مواد خام به حداقل ممكن كاهش يابد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
0
0
چرا همه شهرها رو رسیدگی نمیکنید. شهرما امیدیه مرکز منابع عظیم نفت و گاز استان هست ولی روزی فقط 10 ساعت آب داریم، فاضلاب شهری نداریم و ده ها سال هست که یک پروژه جهت اشتغال جوانان شهر ما ایجاد نشده است.
:
:
:
آخرین اخبار