تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۴۴۵۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:
اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان برای طرح ۵۵۰ هکتاری در آبادان و خرمشهر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح ۵۵۰ هکتاری موسوم به مقام معظم رهبری در آبادان و خرمشهر خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح ۵۵۰ هکتاری موسوم به مقام معظم رهبری در آبادان و خرمشهر خبر داد.

کیخسرو چنگلوایی جمعه شب در نشست بررسی مسائل اقتصادی شهرستانهای آبادان و خرمشهر که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، استاندار خوزستان و تنی چند از مسئولان شهرهای آبادان و خرمشهر در محل سرسرای اجتماعات الغدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، گفت: در سفر رئیس جمهور که در اواخر سال ۹۲ به استان خوزستان انجام شد، مصوبه ای را برای اجرای بزرگترین طرح کشاورزی کشور موسوم به طرح مقام معظم رهبری در استان خوزستان داشتیم که برای اجرای آن به دستور مقام معظم رهبری ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص یافت.

وی افزود: در کوتاهترین زمان ممکن، ۱.۱ میلیارد دلار از این اعتبار تزریق شد و در زمان حاضر نیز ۷۰ کارگاه پیمانکاری در ۲۰ شهر استان مشغول به کارند. از مجموع ۳۱۲ هزار هکتار در فاز نخست، این طرح، ۲۷۶ هزار هکتار آن به اتمام رسیده و تا پایان امسال نیز این فاز به طور کامل به اتمام می رسد، ما در این باره رکوردهایی را در زمینه اجرای طرحهای زیربنایی داشته ایم.

چنگلوائی با بیان اینکه در آبادان و خرمشهر نیز روند اجرای این طرح جاری و ساری است، اظهار کرد: ۳۲ هزار هکتار از اراضی این دو شهر به این امر اختصاص یافته که در زمان حاضر ۳۸۰ میلیارد تومان برای آبادان و ۱۷۰ میلیارد تومان برای خرمشهر اختصاص یافته است که از این میزان در زمان حاضر برای ۱۵۳ میلیارد تومان برای آبادان و ۱۰۵ میلیارد تومان برای خرمشهر قرارداد منعقد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خطاب به نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از آنان خواست تا در صورتی که الگویی موفق که توانسته به توسعه کمی و کیفی استان مربوطه شان کمک کند به آنها ارائه دهند تا آنان بتوانند از آن به عنوان یک الگو در برنامه ریزیهای آینده استفاده کنند.

چنگلوائی همچنین پیشنهاد داد تا با تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان امر، ظرف مدت یک ماه سند توسعه بخش کشاورزی آبادان و خرمشهر پیگیری و بررسی شود و کمیسیون اقتصادی نیز پیگیریهای لازم و همچنین اظهار نظر برای تدوین سند ارائه دهد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار