تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۱۴۴۹۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روز پرحادثه در دزفول/سه نفر در رودخانه دز غرق شدند
رودخانه دز در دزفول در نخستین حادثه در سال جدید سه قربانی گرفت
رودخانه دز در دزفول در نخستین حادثه در سال جدید سه قربانی گرفت.

در حادثه ای که عصر جمعه در پایین دست رودخانه دز در اطراف پل شناور دزفول رخ داد کودکی 6 ساله حین شنا دچار حادثه شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول در تشریح این حادثه گفت: در پی بروز حادثه برای این کودک ، دایی وی که در محل حضور داشت به یاری وی شتافت اما نتوانست کودک را نجات دهد و خود نیز دچار حادثه شده و به کمک افراد حاضر در محل در وضعیتی نامناسب از آب خارج شده و به بیمارستان منتقل شد.

گفته می شود دایی این کودک با 35 سال سن نیز در بیمارستان دزفول جان باخت.

عبدالحسین معظم فر افزود:این حادثه ساعت 18:20 دقیقه عصر جمعه در حوالی پل شناور دزفول رخ داد و گروه غواصی آتش نشانی دزفول برای کمک در محل حاضر شدند اما بعلت تاریکی هوا امکان تجسس برای یافتن جسد کودک خردسال میسر نشد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول افزود: در حادثه ای دیگر مردی 50 ساله اهل شیراز و ساکن دزفول در بالادست سد تنظیمی و محدوده اردوگاه شهید رجایی دزفول در رودخانه غرق شد.

معظم فر گفت: این حادثه ساعت 16:30 دقیقه عصر جمعه به این سازمان اطلاع داده شد و گروه غواصی سازمان آتش نشانی به محل حادثه اعزام شده و اقدام به گشت زنی و غواصی نمود ولی پس از 2 ساعت به دلیل تاریکی هوا جستجو بدون نتیجه پایان یافت.

معاون فرماندار دزفول نیز جمعه شب گفت: در پی مفقود شدن اجساد 2 نفر در رودخانه دز به منظور جستجو برای یافتن اجساد غرق شدگان از نخستین ساعات بامداد روز شنبه دبی رودخانه دز کاهش خواهد یافت.

عبدالحسین پوررکنی افزود:گروه های غواصی و نیز صیادان محلی برای جستجو در رودخانه دز از ساعت هشت صبح روز شنبه وارد عمل می شوند.

عظیم رضای مرساق رئیس جمعیت هلال احمر دزفول نیز جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از نجات جان جوانی 20 سال اهل الوان شوش توسط ناجیان پایگاه ساحلی هلال احمر دزفول با همکاری ناجیان غریق علی کله خبر داد.

حسین بهاری پور مسئول شیفت پایگاه امداد ساحلی هلال احمر دزفول نیز گفت:در پی این حادثه سه نفر از ناجیان هلال احمر با یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شده و غریق را از درون آب بیرون آورده و بوسیله قایق به ساحل منتقل کردند.

وی افزود: فرد حادثه دیده با انجام ارزیابی اولیه به علت کمبود اکسیژن سریعا به درمانگاه پایگاه ساحلی در بوستان علی کله منتقل شده و پس از انجام اکسیژن ترابی حال مصدوم رو به بهبود نهاد.

در عملیات نجات جان فرد حادثه دیده در رودخانه ، رضا فریدی و احسان امیری دیگر ناجیان همچنین سیدحسین سیدکوچکی مسئول ناجیان غریق بوستان علی کله مشارکت و همکاری داشتند.

با گرم شدن هوا در استان خوزستان بسیاری از خانواده های خوزستانی با سفر به دزفول ساعاتی از اوقات فراغت خود را در ساحل رودخانه دز سپری می کنند و برخی افراد به دلیل شدت گرما اقدام به شنا در رودخانه دز می نمایند.

دمای هوا در اولین ماه از فصل بهار در دزفول به حدود 40 درجه سانتیگراد نیز رسیده است.

رودخانه دز با وجود داشتن آبی سرد و زلال دارای نقاط عمیق و حادثه خیزی است که آشنا نبودن افراد به فن شنا و نیز نقاط حادثه خیر این رودخانه حوادث مرگباری را رقم می زند.

پارسال بیش از 20 نفر در رودخانه دز و نیز کانالهای آبیاری کشاورزی شمال استان خوزستان جان خود را از دست دادند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
0
از اون همه درآمدی که این رودخونه داره چند نفر رو بعنوان غریق نجات استخدام کنن که 24 ساعته در محل حضور داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
مناطق ممنوعه میرن.جاهایی که حتی خودمون جرعت نمیکنیم.وگر نه علی کله نجات غریق داره
:
:
:
آخرین اخبار