تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۱۴۵۲۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکلیف پول خرد در نرخ کرایه تاکسی‌های شهری اهواز چیست؟
در شرایطی که پول‌های  خرد 100 تومانی ، 200 تومانی و حتی 500 تومانی به دشواری یافت می‌شود و دیگر در بازار و جیب مردم جایی ندارند؛ نرخ کرایه تاکسی در بسیاری از مسیرهای شهر براساس مصوبه شورای شهر اهواز به صورت خرد و مبالغی مانند 2100 تومان و 1350 تومان تعیین شده است و بسیاری از شهروندان یا به علت نداشت پول خرد و یا به علت امتناع راننده از دریافت پول خرد ناچار به پرداخت کرایه‌ای بیشتر از نرخ تعیین شده می‌شوند.

یک خانم جوان اهوازی گفت: نرخ کرایه تاکسی مسیر شهدا-کوروش براساس تابلوی نرخ کرایه که در میدان شهدا نصب شده 2100 تومان است اما حتی یک بار هم نشده که بابت کرایه تاکسی در این مسیر 2100 تومان پرداخت کنم. تمام راننده‌ها در این مسیر 2500 تومان کرایه دریافت می‌کنند و در پاسخ به اعتراض ما یا می‌گویند پول خرد ندارند و یا می‌گویند که نر‌خنامه همین است.

یک شهروند دیگر اهوازی نیز گفت: روز گذشته همراه با خاله‌ام سوار تاکسی در مسیر شهدا-کیانپارس شدیم، روی کارت تاکسیرانی که گوشه سمت راست شیشه جلو تاکسی چسبانده‌اند، نرخ کرایه در این مسیر 1200 تومان اعلام شده بود، اما در پایان مسیر زمانی که بابت کرایه به راننده 2400 تومان دادم راننده شدیدا اعتراض کرد و گفت که نرخ کرایه این مسیر 1500 تومان است و زمانی که نپذیرفتیم، دو سکه 200 تومانی را از پنجره تاکسی به سمت ما در خیابان پرتاپ کرد.

با این وجود، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز با بیان این‌که تاکنون شکایتی مبنی بر دریافت پول بیشتر از نرخ توسط رانندگان تاکسی دریافت نشده، گفت: برنامه‌ای در دست است تا تکلیف پول‌های خرد در نرخ کرایه تاکسی‌ها در اهواز مشخص شود.

محمد رستم‌منش اظهار کرد: تاکنون شکایتی از مردم مبنی بر دریافت پول بیشتر از نرخ تعیین شده توسط رانندگان تاکسی دریافت نکرده‌ایم و در صورت ارسال شکایات توسط مردم، حتما رسیدگی‌های لازم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هر فردی که در این زمینه شکایت دارد باید اعلام کند. ناوگان تاکسیرانی به همکاری و همراهی مردم نیاز دارد بنابراین مردم اگر شکایتی دارند از طریق سامانه 30008778 و یا از طریق مراجعه حضوری با ما در میان بگذارند.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز در خصوص ارتکاب تخلف برخی رانندگان تاکسی در دریافت کرایه بیشتر از نرخ تعیین شده تصریح کرد: من تاکنون این تخلفات را مشاهده نکرده‌ام زیرا از تاکسی استفاده نمی‌کنم. شکایتی هم دریافت نکرده‌ایم، البته احتمال همه چیز وجود دارد.

رستم‌منش در مورد ساماندهی وضعیت نرخ کرایه تاکسی در اهواز بیان کرد: برنامه‌ای در دست است تا تکلیف پول‌های خرد در نرخ کرایه تاکسی‌ها در اهواز مشخص و ساماندهی شود.

وی اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا و استفاده رانندگان از کولر مجددا تاکید می‌کنیم هر گونه دریافت پول مازاد بر نرخ تعیین شده بابت روشن کردن کولر تاکسی از مسافران، غیرقانونی است و کمیته انضباطی در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
0
اگه قراره کسی بیاد شکایت کنه، که تاکسیرانی از دادگاه شلوغ تر میشه!!یه فکری به حال وضع نابسامان تاکسی ها و کرایه ها بکنید
ابراهیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
0
0
سلام من دانشجو هستم از نادری تا کوروش خیابان کارون نرخ ۲۰۰۰ تومان است اما تاکسی ۲۵۰۰ تومان میگیرد و میگوییم که کرایه گران نشده میگوید تاکسیرانی از ما پول زیاد میگیرد و ما کرایه بیشتر میگیریم و تابستان هم کولر روشن نمیکنند .
پول حرامشان و نون حرام سر سفره زن بچه شون میبرند .
من راضی نیستم .
کیان
|
UNITED STATES
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
0
0
تا اونجا که من میدونم تاکسی ها سالی حدود 80 هزار تومن به تاکسیرانی میدن که مبلغ زیادی نیست. تو تهران تاکسی های خصوصی ماهیانه 200 هزار تومن از تاکسی بابت حق شارژ میگیرن
:
:
:
آخرین اخبار