تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۴۵۲۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امروز صورت گرفت؛
نظر موافقان و مخالفان لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور
نمایندگان مردم در خانه ملت در حین بررسی لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور نظرات موافق و مخالف خود را در این رابطه بیان کردند
نمایندگان مردم در خانه ملت  در حین بررسی لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور نظرات موافق و مخالف خود را در این رابطه بیان کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 فروردین) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور با ماده (1) این لایحه موافقت کردند.

گفتنی است در جریان بررسی این لایحه برخی از نمایندگان به موافقت و مخالفت آن پرداختند.

شایان ذکر است محمدعلی پورمختار به عنوان مخالف لایحه مذکور با بیان اینکه تعارضاتی در این لایحه بین وظایف وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست دیده می‌شود، گفت: متأسفانه اکنون قوانینی که بی‌توجه به شرایط و الزامات قانون‌گذاری مصوب می‌شوند تأثیری نخواهد داشت و مصوب کردن لایحه مذکور نیز با مشکلاتی مواجه خواهد بود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابتدا باید ابهامات این لایحه رفع شود تا تصویب آن خالی از اشکال باشد.

در ادامه علی اصغر یوسف‌نژاد در موافقت با لایحه حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور با بیان اینکه تالاب‌ها در کشور مظلوم هستند، گفت: نباید منکر اثرات تالاب‌ها در مجموعه محیط زیست شد از این رو توجه به آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد تالاب‌ها نیازمند قانون هستیم، گفت: عدم ضابطه‌گذاری و بی‌توجهی خطرات بسیاری را برای زیستگاه‌های طبیعی ایجاد می‌کند.

در ادامه اسدالله عباسی نماینده مردم املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حمایت و حفاظت از محیط زیست گفت: باید شرایطی فراهم شود که هرگونه بهره‌برداری و تخریب تالاب‌ها جرم بوده و با آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه عدم توجه به بهره‌برداری‌های بی رویه از تالاب‌ها شرایط بدی را رقم زده است، افزود: برای جلوگیری از اثرات مخرب زیست محیطی لایحه مذکور مد نظر قرار گرفته است.

عباسی ادامه داد: نباید اجازه داده شود که تخریب تالاب‌ها از سوی هر ارگانی انجام شود زیرا وجود آنها می‌تواند به تصفیه هوا و بهبود وضعیت محیط زیست منجر شود.

گفتنی است در موافقت با لایحه مذکور نادر قاضی‌پور با تأکید بر اینکه احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها لازم است، گفت: سال قبل بنده به همراه 20 نفر از نمایندگان طرح نجات دریاچه‌ها و تالاب‌ها را تدوین کردیم و اکنون از کمیسیون کشاورزی مجلس تشکر می‌کنم که لایحه مذکور را با طرح نمایندگان ترکیب کرده است.
:
:
:
آخرین اخبار