تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۴۵۳۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یوسفی تاکید کرد:
لزوم افزایش صادرات و توجه به بازارهای صادراتی
نماینده اهواز توجه ویژه به موضوع افزایش صادرات و حضور در بازارهای صادراتی در راستای اشتغالزایی را رویکرد موثری برای بهبود وضعیت اقتصادی دانست و بر لزوم تقویت بخش خصوصی کشور تاکید کرد
نماینده اهواز توجه ویژه به موضوع افزایش صادرات و حضور در بازارهای صادراتی در راستای اشتغالزایی را رویکرد موثری برای بهبود وضعیت اقتصادی دانست و بر لزوم تقویت بخش خصوصی کشور تاکید کرد.

همایون یوسفی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با تاکید بر ضرورت رفع مشکل بیکاری، گفت: طبیعتا حل معضل بیکاری در کوتاه مدت نیازمند سیاست‌های کارشناسی است که متأسفانه سیاست‌های اشتغالزایی راهبرد موثری ندارند و باید این سیاست‌ها با تغییر راهبردی روبرو شوند.

وی همچنین بر لزوم مشارکت دادن مردم در اقتصاد تاکید کرد و افزود: باید با توجه ویژه به موضوع افزایش صادرات و حضور در بازارهای صادراتی در راستای اشتغالزایی، بخش خصوصی کشور تقویت شود.

این عضو مجمع نمایندگان خوزستان با بیان این‌که سهم اشتغال در این استان نسبت به سهم قابل توجه بخش نفت و گاز در شاخص تولید ناخالص داخلی استان کم است، گفت: در زمینه اشتغالزایی در بخش آب، برق و انرژی نیز سهم استان خوزستان قابل توجه نیست.

یوسفی همچنین گفت که با توجه به بحث تغییرات اقلیم باید مشکلات زیست محیطی خوزستان حل شود. همچنین به دلیل وجود 350 هزار هکتار کانون داخلی در زمینه به وجود آمدن ریزگردها باید به حقابه حداقل 200 هزار هکتار از این اراضی توجه شود.
 
وی احیای تالاب‌ها را امری مهم دانست و افزود: باید با رسیدگی به وضعیت تالاب‌های کشور کانون‌های گرد و غبار کنترل شود و اقدامات اساسی در این رابطه صورت گیرد.

یوسفی در پایان با این اعتقاد که گروه‌های مافیایی در جهت تضعیف صنایع استان خوزستان کار می‌کنند، گفت: این موضوع در بخش صنایع فولاد خوزستان محسوس است. از طرف دیگر باید با توجه به وضعیت حاشیه‌نشینی در این استان، تمام دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها اقدامات لازم را برای رفع مشکلات خوزستان انجام دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار