تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۴۵۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دکتر ایدنی در مراسم نواختن زنگ سلامت:
نوع نگاه ما به زندگی ریشه بسیاری از افسردگی ها می باشد
نوع نگاه ما به زندگی ریشه بسیاری از افسردگی ها می باشد و در حقیقت نشاط، سرزندگی و امیدواری در زندگی ممکن است کاهش پیدا کرده باشد و اگر بخواهیم به زندگی سالم برسیم بایستی نشاط و امید را به عنوان زیرساخت و اساس زندگی سالم در کنار مسائل جسمی، فیزیکی و رفاه اجتماعی و مسائل دیگر در زندگی ایجاد نماییم
خوزنیوز: شنبه 2 اردیبهشت ماه همزمان با اولین روز کاری هفته سلامت، آئین نمادین نواختن زنگ سلامت در اهواز با حضور  دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، احمدرضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، دکتر شکراله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه، دکتر معزی معاون اداره کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران دانشگاه و اموزش و پرورش در دبستان دخترانه رهنما واقع در شهرک نفت اهواز برگزار گردید.

نوع نگاه ما به زندگی ریشه بسیاری از افسردگی ها می باشد

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر ایدنی در این مراسم گفت: همه ساله 18 فروردین مصادف با 7 آوریل روز جهانی بهداشت است که در سراسر جهان این روز را گرامی می دارند و برنامه هایی را متناسب با وضعیتی که سلامتی در جهان با آن مواجه است طراحی می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: با توجه به اینکه 18 فروردین در کشور ما نزدیک به تعطیلات نوروز است و برای اینکه این برنامه ها تحت الشعاع تعطیلی های نوروزی قرار نگیرند، تاریخ آن به هفته اول اردیبهشت ماه تغییر پیدا کرده و نظر به اینکه اهمیت این موضوع در کشور ایران به صورت روزافزون مورد توجه قرار گرفته است، یک روز به یک هفته افزایش داده شده است.

ایدنی اظهار داشت: با توجه به موضوعی که در سراسر جهان گریبانگیر حوزه سلامت است، همه ساله یک شعاری انتخاب می شود تا در آن سال تاکید گردد که موضوع سلامتی جنبه های مختلف دارد؛ به همین خاطر شعار امسال و موضوع مد نظر، مساله افسردگی و سلامت روان انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه افسردگی زمینه ها و بسترهای مختلفی دارد گفت: جنبه ای از سلامتی که به عنوان یک نعمت است و وقتی انسان آن را از دست می دهد، بیشتر متوجه می شود که چه چیزی را از دست داده است، سلامت روح و روان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: اختلال در سلامت روحی و روانی دلایل مختلفی دارد که امروز در سراسر جهان مشخص شده است که تقریبا از هر 4 نفر، یکی دچار مشکلات روحی و افسردگی است، بنابراین بار این بیماری در سطح جهان، بار بسیار قابل توجهی است و در کشور ایران نیز متاسفانه همین آمار هم در زنان و هم در مردان وجود دارد که بسیاری از این مشکلات افسردگی و روحی و روانی ریشه در تجربه های دوران کودکی دارد و عدم توجه مناسب به مشکلات روحی و روانی در کودکی، می تواند در بزرگسالی بیماری های جدی روانپزشکی را به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: افسردگی دو نوع دارد؛ در یک نوع آن زندگی فرد به طور کلی فلج می شود و علائم آن نشان می دهد که شخص توهم دارد و با واقعیت ها ارتباطی ندارد که جزو بیماری های روانپزشکی محسوب می شود و لازم است که توسط یک روانپزشک، دوره های درمانی سپری می شود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور افزود: نوع دوم، بخش عمده ای از اختلالات اضطرابی را شامل می شود که مواردی هستند که شخص به مشکلات خود واقف است و با آنها ارتباط دارد ولی به خاطر مساله افسردگی قادر نیست که ارتباط مناسبی با سایر افراد برقرار کند و به همین خاطر سازمان بهداشت جهانی شعار "افسرگی؛ بیائید صحبت کنیم" را انتخاب کرده است که معنی و مفهوم آن این است که همه افرادی که در اطراف فرد افسرده هستند و در حالت تعامل و گفتگو با وی می باشند، می توانند مشکلات فرد افسرده را بشنوند، با وی همدردی کرده و در برطرف کردن مسائل کمک کنند.

ایدنی افزود: نوع نگاه ما به زندگی ریشه بسیاری از افسردگی ها می باشد و در حقیقت نشاط، سرزندگی و امیدواری در زندگی ممکن است کاهش پیدا کرده باشد و اگر بخواهیم به زندگی سالم برسیم بایستی نشاط و امید را به عنوان زیرساخت و اساس زندگی سالم در کنار مسائل جسمی، فیزیکی و رفاه اجتماعی و مسائل دیگر در زندگی ایجاد نماییم.

وی افزود: گاها" دیده شده که شخصی بیماری صعب العلاج دارد که جان بیمار را تهدید می کند و اگر این بیمار امیدوار بوده و نشاط داشته باشد، امکان غلبه بر بیماری و یا طول عمر وی نسبت به کسی که ناامید بوده و نشاط ندارد، بسیار متفاوت است، بنابراین تزریق نشاط و امید، سهم بسیار مهمی در به دست آوردن، حفظ و ارتقاء سلامتی دارد.

ایدنی در پایان گفت: در نظر داشته باشید که باید محیط را به محیط شاد تبدیل کرد و از تزریق افسردگی به محیط جلوگیری کرد و نباید کودکان را از شادی هایشان منع کرد؛ نشاط و سرزندگی یک موهبت است که نصیب هر کسی نمی شود و باید از شادی های کودکانه استقبال کرد و خود نیز از آنها الهام بگیریم.
:
:
:
آخرین اخبار