تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۴۵۴۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان انجام شد؛
بررسی طرح جامع 3 شهر خوزستان/تصویب‌نشدن یک طرح
طرح جامع شهرهای حمزه، ترکالکی و مشراگه خوزستان در جلسه شورای برنامه ریزی این استان طرح و دو مورد از آنها تصویب شد
طرح جامع شهرهای حمزه، ترکالکی و مشراگه خوزستان در جلسه شورای برنامه ریزی این استان طرح و دو مورد از آنها تصویب شد.

عصر روز شنبه جلسه شورای برنامه ریزی خوزستان در سالن جلسات استاندار برگزار و در این جلسه طرح جامع شهرهای حمزه، ترکالکی و مشراگه به صورت کامل از سوی راه و شهرسازی خوزستان ارائه شد. طرح جامع شهر حمزه و مشراگه تأیید شد ولی طرح شهر ترکالکی به دلیل کمبود حریم که باید سه برابر می شد، تصویب نشد. هرچند مدیر سازمان برنامه و بودجه خوزستان طرح ترکالکی را برای بار دوم به رأی گذاشت ولی باز هم تأیید نشد.

افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این جلسه در ارتباط با شهر حمزه اظهار کرد: فضای ورزشی شهر حمزه را متمرکز دیدند ولی عمدتا کار باید در راستای توسعه ورزش همگانی باشد.

وی در ادامه تأکید کرد: باید در هر محله ای بخشی از فضا را به توسعه ورزش همگانی اختصاص داد و این مسئله خیلی مهم است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در پایان خبر داد: با بنیاد برکت برای ساخت ۵۰ زمین ورزشی تفاهمنامه منعقد کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان نیز در این جلسه بیان کرد: معمولا مسائل کارگروه زیربنایی را در این جلسه بررسی می کنیم. در این جلسه طرح جامع شهرهای حمزه، ترکالکی، مشراگه را مورد بررسی قرار می دهیم.

امید حاجتی ادامه داد: طرح ناحیه ای مسجدسسلیمان، ایذه، لالی، باغملک و هفتکل نیز در این جلسه ارائه می شود؛ در واقع این طرح به نوعی زیربرنامه طرح آمایش خوزستان هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نیز در ارتباط با طرح های جامع شهرهای فوق عنوان کرد: شهر حمزه ۲۲ کیلومتری دزفول قرار دارد و زیرمجموعه طرح ناحیه دزفول قرار دارد. شهرک مهاجرپذیر و برای اسکان مهاجران ساخته شده بود. یک سری مطالعات انجام و بر اساس آمارگیری سال ۹۰جمعیت این شهر ۵ هزار و ۸۵۰ نفر بود که با درنظر گرفتن نرخ رشد سالانه دو درصد جمعیت شهر در نهایت به بالای هفت هزار نفر می رسد.

منوچهر رحمانی اضافه کرد: ساخت این شهر به دهه ۶۰ برمی گردد وکاربری خدماتی ـ مسکونی دارد. همچنین روستای ترکالکی از سال ۸۶ به شهر تبدیل شده و زیرمجموعه گتوند است که پتانسیل های اقتصادی و اراضی بسیار خوبی هم دارد.

وی در پایان گفت: در سال ۹۰ جمعیت شهر ۵ هزار و ۷۱۰ نفر بوده و نرخ متوسط رشد جمعیت آن را ۱.۹۳ درصد درنظر گرفتند که جمعیت آن به هفت هزار و ۵۰۲ نفر در سال ۱۴۰۴ می رسد.

محمد جوروند مدیرکل ارشاد خوزستان نیز در این جلسه انتقاد کرد: سازمان ها و نهادهای فرهنگی بسیاری داریم که باید سهم این سازمان ها در طرح های جامع دیده شود که آیا کتابخانه های عمومی و یا مجتمع های فرهنگی ساخته می شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار