تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۴۵۵۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شركت غله خبرداد:
خریداری 90 هزار تن گندم و جو از کشاورزان خوزستانی
مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 4 با اشاره به نامگذاری امسال به "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" گفت: یکی از نمادهای حماسه اقتصادی، حمایت تمام و کمال از گندمکاران تا تحقق کامل و پایداری خودکفایی این محصول استراتژیک است.

سیاوش حسن پور با اشاره به تشکیل ستاد ويژه خريد تضميني گندم به منظور ساماندهي و پيش بيني خرید در سال جاری بعد از نشست شورای کشاورزی استان خوزستان در دفتر مرکزی اين شركت، اظهار کرد: یکی از مهمترین عرصه‌های حمایت از سرمایه ایرانی حمایت از کشاورزان و گندمکاران زحمتکش است.

وی افزود: شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 4 امسال تاکنون با بهره‌گيري از 89 مركز خريد ملکی، مباشر بخش خصوصي و كارخانجات آرد استان توانست نزديك به 87  هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان را خرید و ذخيره‌سازی و همچنین مقدار 3898 تن دانه روغنی کلزا را خریداری کند.

حسین پور تصریح کرد: اين شركت با بهره‌گيری از سیلوهای ذخيره‌سازی گندم با ظرفیتی بالغ بر 402 هزار تن در بخش دولتی و ظرفيت ذخيره‌سازي 668 هزار تنی بخش خصوصي، از اوایل فروردین ماه شروع به خريد تضميني گندم در سال زراعی 95 - 96 کرده است.

وی در خصوص قيمت گندم در سال زراعی جاری گفت: قيمت پايه خريد تضميني گندم معمولی با احتساب 4 درصد افت مفيد و 2 درصد افت غيرمفيد، حدود 13000 ريال و گندم دوروم با احتساب همین شرایط ، 13300 ریال تعیین شده است و امسال نیز بانک کشاورزی عاملیت پرداخت بهای خرید گندم تضمینی به کشاورزان در سراسر کشور را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 4 اظهارکرد: میزان نیاز استان به گندم سالانه حدود 502 هزار تن بوده که 360 هزار تن آن برای مصرف نانوایی‌ها و 142 هزار تن دیگر برای توزیع به صورت خام در روستاها، عشایر استان و مصارف صنعتی و کارخانه‌ها است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار