تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۴۵۶۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری دومین کارگاه بین المللی احیای پیشرفته اطفال در کشور در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
خوزنیوز: برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دومین بار در کشور کارگاه آموزش احیای پیشرفته اطفال توسط مدرسین بین المللی انجمن قلب آمریکا (AHA ) طبق آخرین استانداردها و روش های آموزشی برای دستیاران و متخصصین طب اورژانس در مرکز مهارتهای بالینی دانشکده پزشکی برگزار گردید.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر فروزان مدیر گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تعداد شرکت کنندگان در این کارگاه را 18 نفر و تعداد مدرسین دوره را سه نفر اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در طی این مدت نحوه برخورد با بیمار اطفال بدحال بصورت تئوری، نمایش ویدئویی و تمرین عملی آموزش داده شد و در پایان با امتحان کتبی  و عملی شرکت کنندگان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مدیر گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته تعدادی از دوره ها برای پزشکان بر حسب نوع مراجعین مانند BLS ، ACLS ، PALS ، ATLS الزامی است   که این باعث کاهش قابل توجه مرگ و میر شده است، گفت: امیدوارم روزی گذراندن این دوره ها برای پزشکان به ویژه همکاران شاغل دراورژانس الزامی گردد.

وی در پایان از دکتر محمد فکور رئیس دانشکده پزشکی، دکتر مهدی سیاح برگرد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه، دکتر علیرضا عطاری معاون اجرایی دانشکده پزشکی و پرسنل مرکز مهارت های بالینی دانشکده تشکر نمود.

شایان ذکر است در پایان دوره، تعدادی از شرکت کنندگان کاندیدای تدریس دوره شدند که به زودی با شرکت در دوره های تکمیلی و تدریس تحت نظر مدرسین فعلی توانمندی برگزاری این کلاس ها را پیدا خواهند نمود.

گفتنی است این دوره توسط  دکتر آرش فروزان، دکتر حسن برزگری و دکتر علی دلیر روی فرد برگزار گردید.
:
:
:
آخرین اخبار