تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۴۵۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استفاده از حياط مدارس به عنوان پاركينگ، براي پيشگيري از ترافيك آخر سال در اهواز
رييس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان گفت: براي پيشگيري از بروز ترافيك شب عيد در هسته مركزي شهر، مدارس موجود در اين منطقه به عنوان پاركينگ استفاده خواهند شد.

عادل مجدمي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: برخي كسبه و مغازه‌دارهاي هسته مركزي شهر وسايل نقليه خود را براي مدت زمان طولاني در مقابل واحد تجاري خود پارك مي‌كنند و همين موضوع از دلايل ترافيك روزهاي پاياني سال در اين منطقه است. براي پيشگيري از اين موضوع، در روزهاي پاياني سال پارك‌بان‌هايي در هسته مركزي شهر مستقر خواهند شد و با دريافت هزينه توقف، تنها اجازه پارك خودرو براي زماني كوتاه به افراد داده مي‌شود.

 وي افزود: با توجه به افزايش ترافيك هسته مركزي شهر در روزهاي پاياني سال و كمبود مكان پارك خودرو، از مدارس موجود در اين منطقه در ساعات عصر به عنوان پاركينگ استفاده مي‌شود؛ به اين منظور تنها پنج تا شش درصد مدارس شهر اهواز مورد استفاده قرار خواهند گرفت. حياط مدارس تنها در ساعات عصر و هنگام شلوغي بازار استفاده مي‌شوند و مسئولان اين مدارس هم مي‌توانند با اخذ مبلغي از صاحبان خودروها، آن را در جهت رسيدگي به مدرسه استفاده كنند.

مجدمي با اشاره به اجراي پروژه نورپردازي پل‌ها و ساختمان‌ها از سوي شهرداري در اهواز، تصريح كرد: در نورپردازي پل‌ها و زيرگذرها بايد از لامپ‌هاي با رنگ ثابت استفاده شود، زيرا تغيير رنگ لامپ‌ها ممكن است موجب تغيير در ديد راننده و بروز حادثه شود. استفاده از لامپ‌هاي با رنگ ثابت مشكلي در ترافيك و عبور و مرور خودروها ايجاد نمي‌كند و تاكنون هم مشكل خاصي در اين زمينه گزارش نشده است.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان با اشاره به پايان عمليات اجرايي پل هشتم، خاطرنشان كرد: با تكميل عمليات اجرايي اين پل، محل فعلي كارگاه اين پروژه به عنوان پارك‌سوار استفاده خواهد شد و خودروهاي سنگين از اين فضا استفاده خواهند كرد. البته اين طرح همچنان در دست بررسي است و هنوز به تصويب نرسيده است.
:
:
:
آخرین اخبار