تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۱۴۵۹۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بزرگترین پل كابلی خاورمیانه دراهواز آماده بهره برداری است
بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری اهواز پل هشتم اهواز به نام 'غدیر' و به عنوان بزرگترین پل كابلی خاورمیانه با نمایی زیبا بر روی رودخانه كارون احداث و آماده بهره برداری شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اهواز این پل كه طولانی ترین پل كابلی كشور و خاورمیانه است توسط شهرداری اهواز برای تسهیل عبور و مرور درون شهری احداث و همزمان رنگ آمیزی و نورپردازی آن نیز به پایان رسیده و شهروندان اهوازی این روزها شاهد نمادی زیبا بر روی رودخانه كارون هستند.

محور اصلی پل عظیم قوس دار و كابلی اهواز كه در واقع پل هشتم اهواز است و بنام «غدیر» نام گذاری شده و در نزدیكی هسته ی مركزی شهر اهواز، در غرب رودخانه ی كارون و در منطقه ی امانیه قرار دارد.

این پل دارای طول 1014 متر طول است كه به موجب وجود این ویژگی به طولانی ترین پل خاورمیانه ملقب شده است. این پل دارای دو رمپ گروهی شرقی و غربی به طول 372 متر، عرشه بتنی پل 325 متر، عرض كل پل 20 متر و 60 سانتی متر و عرض باند سواره رو 13 متر و 60 سانتی متر است.

این پل در مراحل مختلف 30 هزار تن بتن ریزی شده است. برای نصب عرشه فلزی پل از پنج فروند جرثقیل و تجهیزات مدرن دریایی استفاده شده كه ركورد بسیار بالایی را مهندسان بومی در سطح خاورمیانه برجای گذاشته اند. مقدار كلی كابل‌های نگهدارنده پل هشتم به میزان 240تن بوده و برنامه نصب آن در قالب 32 ردیف به صورت جفت در طرفین پایه‌های پل اجرا گردید و در هر طرف پایلون هشت ردیف كابل قرار می‌گیرد به طوری كه در هر پایه دو كابل به عنوان نگهدارنده در نصب شد. این پروژه حدود 34 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
mahdi
|
Finland
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
0
1
تجهیزات کابلی پل هشتم اهواز توسط یکی ا ز بزرگترین شرکت های تولید کننده تجهیزات پلهای ترکه ای در جهان ( OVM چین ) تولید و توسط همکار ایرانی این شرکت (گروه مهندسی پایاب زمزم) نصب وکشش شده است که این امر موجب بومی شدن دانش نصب این نوع پلها در ایران و در نتیجه صرفه جویی ارزی بسیار زیادی در آینده خواهد شد.
www.payab-zamzam.com
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۶
0
2
پل هشتم به راستی مهندسی زیبائی در آن بکار رفته است . بر زیبائی رود کارون افزوده است.
کاظم آسترباف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
0
0
خداوند یار و نگهدار شما باشد از همه و از تمام مسئولین محترم و زحمتکشان این پروزه عظیم و مهندسان و کارگران پرتلاش متشکریم ما را و استان ما را سرافراز کردید
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
1
حالا كي افتتاح ميشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
AHWAZ MAFIA
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
0
0
چند روز بيش بنا به آمارها امكان عبور ماشين از بل كابلي امكان بذير شد ولي تا كنون خبري از افتتاحش تو تلوزيونها يا روزنانه ها نشد
:
:
:
آخرین اخبار