تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۴۶۰۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور عنوان کرد:
توجه به مسایل اجتماعی و تعامل با کشاورزان در طرح انتقال آب به عرصه‌های ریزگرد
در طول اجرای پروژه خط انتقال آب مسائل اجتماعی، اجرایی، فنی و تعامل با کشاورزان را به طور همزمان مد نظر قرار داده‌ایم و هیچ مشکلی وجود ندارد
مدیرعامل موسسه جهاد نصر کشور گفت: در طول اجرای پروژه خط انتقال آب مسائل اجتماعی، اجرایی، فنی و تعامل با کشاورزان را به طور همزمان مد نظر قرار داده‌ایم و هیچ مشکلی وجود ندارد.

یدالله شمایلی در حاشیه بازدید خبرنگاران از کانال انتقال آب مهندس پورشریفی در عرصه‌های فوق بحرانی جنوب شرق اهواز که امروز، 13 اردیبهشت ماه انجام شد، اظهار کرد: پس از این‌که در هشتم بهمن ماه سال گذشته شاهد وقوع گرد و غبار شدید در اهواز و برخی دیگر از شهرهای خوزستان بودیم، دولت، وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد تا اقداماتی اساسی و ضربتی برای حل مشکلات انجام دهند.

وی افزود: در این زمینه برنامه وزارت جهاد کشاورزی و مؤسسه جهاد نصر این است تا آب را به مناطق فوق بحرانی جنوب شرق اهواز با احداث کانال انتقال دهد تا شاهد حل بخشی از مشکلات ناشی از گرد و‌ غبار باشیم.

شمایلی تصریح کرد: کانال مهندس پورشریفی از کارون منشعب می‌شود و  پس از آنکه آب از کارون به پرورش ماهی آزادگان می‌رسد، آب با کانالی که طول آن 44 کیلومتر است، به مناطق فوق بحرانی جنوب شرق اهواز با دبی 20 مترمکعب رسانده می‌شود.

وی با بیان این‌که عرض کف کانال در فاز اول یا همان 10 کیلومتر ابتدایی 50 متر و در سایر نقاط 30 متر عنوان کرد: برای انتقال آب مجبور هستیم از زیر کانال کوت امیر عبور کرده تا بتوانیم آب را به اراضی فوق بحرانی جنوب شرق اهواز منتقل کنیم.

شمایلی ادامه داد: در این راه باید از نهر مالح، راه‌آهن اهواز ـ بندرامام، جاده‌های روستایی و عشایری و خطوط نفت و گاز عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در طول اجرای پروژه مسائل اجتماعی، اجرایی، فنی و تعامل با کشاورزان را به طور همزمان مد نطر قرار داده‌ایم و هیچ مشکلی وجود ندارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار