تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۴۶۲۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خبر داد:
تایید صلاحیت 17 کاندیدای ردصلاحیت‌شده شوراها در آبادان
۱۷ نفر از رد‌صلاحیت‌شدگان انتخابات پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در حوزه انتخابیه شهرستان آبادان در هیات عالی نظارت استان تأیید صلاحیت شدند
رییس ستاد انتخابات آبادان گفت: ۱۷ نفر از رد‌صلاحیت‌شدگان انتخابات پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در حوزه انتخابیه شهرستان آبادان در هیات عالی نظارت استان تأیید صلاحیت شدند.

ریاض فرحانی عصر روز یکشنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، عنوان کرد: در این حوزه انتخابیه ۳۳ نفر برای حضور در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رد صلاحیت شدند که بر اساس آخرین بررسی‌ها و اعلام هیات نظارت استان خوزستان ۱۷ نفر از این تعداد تأیید صلاحیت شده‌اند و می‌توانند کاندیدای این دوره انتخابات در این حوزه انتخابیه باشند.

وی با اشاره به اعتراض ردصلاحیت شدگان در هیات‌های اجرایی و نظارت این شهرستان، گفت: با توجه به اعلام اعتراض داوطلبان ردصلاحیت شده به موارد مطرح‌شده در این خصوص، این اعتراضات در هیات نظارت استان مورد بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه آبادان افزود: هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان خوزستان بر اساس آئین‌نامه ، پس از بررسی صلاحیت‌ها در هیات اجرایی شوراهای شهر و روستا و بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه نتیجه این بررسی‌ها را اعلام کرد.

وی ادامه داد: پس از رسیدگی به شکایات افراد رد صلاحیت‌شده، بر اساس آخرین بررسی‌ها و اعلام نظر هیات عالی نظارت استان خوزستان 17 نفر از این تعداد تأیید صلاحیت شدند.

رییس ستاد انتخابات آبادان با اشاره به زمان تبلیغات کاندیداهای این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: کاندیداهای تایید صلاحیت‌شده می‌توانند از 21 اردیبهشت‌ماه سال جاری تبلیغات خود را آغاز کنند و تا 24 ساعت پیش از آغاز رأی‌گیری اجازه تبلیغ دارند؛ پس ‌از آن تبلیغات ممنوع می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون از سوی کاندیداهای تایید صلاحیت‌شده  تخلف انتخاباتی صورت گرفته یا خیر، اظهار داشت: از سوی مراجع و منابع قانونی و قضایی تاکنون تخلف خاصی از کاندیداهای تایید صلاحیت‌شده که فضای انتخابات را متشنج کند، به فرمانداری گزارش نشده است.

فرحانی با بیان اینکه جلسات توجیهی برای مدیران مدارس شهرستان برگزار شده است، گفت: همچنین با انجام بازدیدها و بررسی‌ها از کلیه حوزه‌های رأی‌گیری، نواقصی گزارش ‌شد که این نقص‌ها در حال رفع هستند. جلسات توجیهی نیز با سازمان‌های مردم‌نهاد، احزاب، تشکل‌ها، اقوام و رسانه‌های موجود در شهرستان برگزار شد.

وی از برگزاری جلسات توجیهی با عوامل اجرایی این دوره از انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: برگزاری جلسات توجیهی با اعضای هیات اجرایی، کاربران کامپیوتر، مسئولان ستاد انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و کاندیداهای تأیید صلاحیت‌شده شوراهای شهر و روستا در شهرستان آبادان، در روزهای آینده انجام خواهد شد.

ریاض فرحانی با اشاره به بکار گیری 2 هزار نیروی انسانی در روز 29 اردیبهشت‌ماه سال جاری در دو انتخابات پیش‌رو به‌عنوان عوامل اجرایی، اظهار داشت: تمامی تمهیدات لازم برای پشتیبانی از این افراد اندیشیده شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، 29 اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار