تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۴۶۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل اوقاف خوزستان:
ندادن تسهیلات بانکی به شهروندان رامشیری که منازل آنان وقف است صحت ندارد
ندادن تسهیلات بانکی به شهروندان رامشیری که منازل و واحدهای تجاری آنان موقوفه می باشد صحت ندارد
مدیرکل اوقاف وامور خیریه خوزستان گفت: ندادن تسهیلات بانکی به شهروندان رامشیری که منازل و واحدهای تجاری آنان موقوفه می باشد صحت ندارد.

حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی  افزود: به تازگی در برخی محافل و رسانه های مجازی مطرح شده که بانکها از دادن تسهیلات بانکی به شهروندان رامشیری به این دلیل که املاک آنان وقف است منع شده اند که این موضوع اساسا عاری از واقعیت است.

وی گفت: در نشست با مدیران بانکهای عامل اعلام شد موضوع ندادن تسهیلات بانکی به ساکنان شهر رامشیر در 100کیلومتری جنوب شرقی اهواز نادرست است و در سال 1395 انواع تسهیلات بانکی وفق مقررات و قوانین جاری بانکها به مردم رامشیر و متقاضیان روستایی این منطقه مثل دیگر شهروندان استان پرداخت شده است و در سال جاری نیز همین رویه دنبال خواهد شد.

طباطبایی افزود: یکی از بانکهای عامل استان بر اساس آمار و رقم دقیق اعلام کرده تنها در سال گذشته 230میلیارد ریال تسهیلات بانکی به شهروندان رامشیری پرداخت کرده و دیگر بانکها نیز ارقامی بیش از این پرداخت کرده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه سه دانگ شهر رامشیر موقوفه است و مردم نیز اجاره املاک موقوفه را پرداخت می کنند که در مسیر نیات واقف هزینه می شود، افزود:آنهایی که ادعا می کنند 'یکی از مشکلات شهر رامشیر موقوفه بودن آن است' به مردم خدمت نمی کنند و اساسا چنین کسانی نمی دانند وقف برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم است و این سنت حسنه به هیچ وجه مشکل ساز نیست.

طباطبایی با بالا بودن نرخ بیکاری در شهر رامشیر که برخی در محافل و رسانه ها عنوان می کنند گفت: بیکاری خاص رامشیر نیست، شهر رامشیر همچون دیگر شهرهای استان از بیکاری رنج می برد و بالا بودن نرخ بیکاری در این شهرستان ارتباطی با موقوفه بودن آن ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: آنهایی که چنین ادعاهای ناصوابی دارند برای صحت گفتار خود دلیل و مصداق قانع کننده ای طرح کنند نه اینکه بر اساس حدس و گمان اظهار نظر کرده و افکار عمومی را مخدوش و مشوش کنند.

طباطبایی به حساسیت انتخابات 29اردیبهشت ماه جاری اشاره کرد و از طرح کنندگان چنین ادعاهایی خواست شرایط عمومی کشور را در نظر بگیرند و مردم را دچار دلسردی و بی انگیزگی برای شرکت در انتخابات پیش رو که برای کشور سرنوشت ساز است نکنند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: رامشیر
:
:
:
آخرین اخبار