تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۴۶۳۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاظم‌نسب مطرح کرد:
سهم۳۰ درصدی فیلرهای مشتعل در آلودگی هوای اهواز
فیلرهای مشتعل در خوزستان برای سال‌های متمادی است که به صورت 24 ساعته روشن است، بنابراین مسئولان در طرح آماک به دنبال خاموش کردن و در واقع تصفیه و استفاده از گاز هستند تا ضمن جلوگیری از هدر رفت بیت‌المال، از محیط‌زیست هم صیانت شود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به سهم ۳۰ درصدی فیلرهای مشتعل در آلودگی اهواز گفت: تصفیه این گازها ضمن جلوگیری از هدر رفت بیت‌المال از محیط‌زیست استان هم صیانت می‌کند.

جواد کاظم‌نسب‌الباجی در خصوص برنامه دولت و سازمان محیط زیست برای اجرای طرح آماک، گفت: فیلرهای مشتعل در خوزستان برای سال‌های متمادی است که به صورت 24 ساعته روشن است، بنابراین مسئولان در طرح آماک به دنبال خاموش کردن و در واقع تصفیه و استفاده از گاز هستند تا ضمن جلوگیری از هدر رفت بیت‌المال، از محیط‌زیست هم صیانت شود.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: متاسفانه باران‌های اسیدی کاملا به فیلرهای گازی مرتبط است، علاوه بر این آسمانِ پر از دود اهواز و بخش‌های دیگر استان خوزستان آلودگی‌های پی در پی را برای مردم رقم زده است.

وی ادامه داد: طرح آماک در بهبود وضعیت هوای اهواز تاثیر بسیار خواهد داشت اما عدم اجرای این طرح سبب تشدید بیماری سرطان خواهد شد،  که دودهای سمی تولید می کند و در افزایش این بیماری تاثیرگذار است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه 30 درصد از آلودگی هوای اهواز به صورت مستقیم مربوط به گاز‌های انتشار یافته از این فیلر‌هاست، گفت: این فیلرهای که تعدادشان بسیار است باید مدیریت و بهینه شوند.  

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه این طرح تاکنون به شکل جدی اجرا نشده و تنها چند فیلر خاموش شده است، بنابراین انتظار است دولت فاز جدید را که وعده داده به صورت کامل عملیاتی کند.
:
:
:
آخرین اخبار