تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۴۶۴۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد:
لزوم توجه به ایمنی ساختمان‌ها و سازه‌های قدیمی در اهواز
شهرداری و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان باید اهتمام بیشتری در بحث ایمنی ساختمان‌ها به ویژه سازه‌های قدیمی داشته باشند تا شاهد بروز حوادث این چنینی نباشیم
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به آتش سوزی پاساژ رضوان اهواز گفت: شهرداری و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان باید اهتمام بیشتری در بحث ایمنی ساختمان‌ها به ویژه سازه‌های قدیمی داشته باشند تا شاهد بروز حوادث این چنینی نباشیم.

کیامرث حاجی زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش و پیگیری تمام دستگاه‌ها به ویژه آتش‌نشانان، حریق سنگین پاساژ رضوان اهواز مهار شد و هم اکنون در حال پاکسازی محل حادثه هستیم.

وی با بیان اینکه 44 باب مغازه در پاساژ رضوان اهواز وجود دارد، تصریح کرد: پاساژ رضوان از ساختمان‌های قدیمی اهواز است و احتمال دارد تمام ساختمان‌های فرسوده که دارای شرایط مشابه آن هستند نیز دچار حریق شوند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: در جریان عملیات اطفای حریق، هشت نفر از نیروهای آتش‌نشان مصدوم شدند و همچنین یک نفر از مردم نیز دچار مصدومیت سطحی شد.

حاجی زاده با بیان اینکه دلایل حریق در پاساژ رضوان هنوز مشخص نیست، در خصوص خسارت وارد شده بیان کرد: معاون اقتصادی استاندار خوزستان برای پیگیری خسارت وارده به کسبه پاساژ رضوان و همچنین بحث بیمه مغازه‌داران در محل حادثه حاضر شده است. قطعا در صورتی که تعدادی از کسبه پاساژ رضوان اهواز فاقد بیمه باشند، مساله پرداخت تسهیلات کم‌بهره به آن‌ها باید پیگیری شود. البته فعلا در خصوص خسارت وارده نمی‌توان اظهارنظر کرد.

وی گفت: بعد از حادثه پلاسکو، با دستگاه‌های اجرایی مانند راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان جلساتی برگزار شد تا نسبت به شناسایی ساختمان‌های فرسوده که نیاز به ایمن‌سازی و استحکام‌سازی دارند اقدام شود؛ این کار در حال انجام است و باید تسریع شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با ابراز امیدواری نسبت به عدم تکرار حوادث مشابه آتش سوزی پاساژ رضوان اظهار کرد: شهرداری و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان باید اهتمام بیشتری در بحث ایمنی ساختمان‌ها به ویژه سازه‌های قدیمی داشته باشند تا شاهد بروز حوادث این چنینی نباشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار