تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۴۶۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
4 هزار و 500 تن میوه برای ایام نوروز ذخیره‌سازی شده است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از ذخیره‌سازی بیش از 4 هزار و 500 تن میوه برای ایام نوروز خبر داد.

امیرحسین نظری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: 3 هزار تن پرتقال، یک‌ هزار و 500 تن سیب و 2 هزار تن مرغ منجمد برای ایام عید نوروز در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی گفت: براساس پیگیری‌های به‌ عمل آمده میوه‌های ذخیره شده امسال دارای کیفیتی مطلوب بوده و با تخفیف 25 تا 30 درصدی زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.

نظری هم‌چنین با اشاره به ذخیره‌سازی برخی اقلام دیگر در استان برای روزهای پایانی سال گفت: مقدار مناسبی مواد پروتئینی علاوه بر مرغ در استان ذخیره شده که در صورت افزایش قیمت‌ها و یا نیاز بازار در استان توزیع خواهد شد .

این مقام مسئول افزود: برخی اقلام پر مصرف دیگر شامل محصولات شوینده و پاک کننده و آجیل و خشکبار، قند و شکر و روغن نیز با قیمت مناسبی در ایام پایانی سال به ویژه در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در سراسر استان توزیع خواهد شد.

نظری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استان در راستای اجرای طرح تنظیم بازار را برگزاری مطلوب نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: در سال ‌جاری 23 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از تاریخ 12 تا 25 اسفندماه در شهرستان‌های استان خوزستان برگزار می‌شود.

به گفته وی، در این نمایشگاه‌ها کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به ویژه پوشاک، کیف، کفش، آجیل و خشکبار، میوه، مواد پروتئینی و مواد غذایی با قیمت مناسب عرضه خواهد شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان همچنین از آمادگی واحدهای صنفی برای فروش‌ فوق‌العاده و حراج در روزهای پایان سال خبر داد و گفت: این واحدهای صنفی عمدتاً عرضه کننده محصولات اساسی مورد نیاز مردم به ویژه پوشاک، کفش، کیف و موادغذایی هستند.

نظری تصریح کرد: این برنامه با هدف تعدیل قیمت‌ها در راستای طرح تنظیم بازار شب عید صورت گرفته و عمدتاً از اواخر بهمن‌ماه و اوایل اسفند آغاز خواهد شد.

وی افزود : واحدهای صنفی مذکور با تخفیفی معادل 10 تا 15 درصد نسبت به بازار اقدام به عرضه محصولات یاد شده خواهند پرداخت و اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان در این زمینه توسط اتحادیه‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

:
:
:
آخرین اخبار