تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۴۶۶۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
در کنترل ایمنی و بهداشت محیط کار، با هیچ کس مماشات نداریم
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در اجرای قانون به منظور برقراری فضای ایمن و بهداشت محیط کار، با هیچ کسی مماشات نمی‌کنیم
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در اجرای قانون به منظور برقراری فضای ایمن و بهداشت محیط کار، با هیچ کسی مماشات نمی‌کنیم.

سید نور محمدپور با ابراز تاسف از وقوع حادثه معدن ذغال سنگ یورت شمال، نقش بازرسی‌ها و تامین فضای ایمن کارگاه را مانع بروز این‌گونه حوادث تلخ دانست و اظهار کرد: حادثه دلخراش معدن ذغال سنگ یورت شمال توجه به ایجاد محیط ایمن و جدی گرفتن بهداشت کار را بیش از پیش آشکار ساخت و با نگاه جدی به این بخش باید از بروز تکرار چنین حوادث دردناکی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: اداره بازرسی کار به عنوان بازوی اجرایی و نظارتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره با انجام بازرسی‌های مستمر از کارگاه‌های مشمول قانون کار توسط بازرسان کار در سطح استان، به منظور صیانت از نیروی انسانی و ارتقای سطح ایمنی کارگاه‌ها و نظارت بر حسن اجرای قانون کار اقدام می‌کند.

محمدپور با بیان این‌که رویکرد امسال مجموعه تعاون، کار و رفاه خوزستان، علاوه بر تلاش برای ایجاد اشتغال جدید، حفظ اشتغال موجود و صیانت از کارگران است، تاکید کرد: حفظ جان نیروی کار همچنین پیگیری امنیت شغلی و ارتقای روحیه کارگران دغدغه ما است و در اجرای قانون برای برقراری فضای ایمن و بهداشت کار با هیچ احدی مماشات نداریم.

وی از کاهش 20 درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته نسبت به سال 94 در استان خبر داد و گفت: با توجه به کثرت و شدت حوادث ناشی از کار در کارگاه‌های بزرگ و متوسط و همچنین کارگاه‌های ساختمانی، با تشکیل تیم‌ها و گشت‌های اختصاصی بازرسی در سطح استان، تعداد 100 کارگاه ناایمن طبق ماده 105 قانون کار پلمب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: کلیه کارفرمایان که تمام یا بخشی از امور اجرایی و فعالیت یا کارگاه خود را به پیمانکار واگذار می‌کنند مکلف هستند طبق آیین نامه تایید صلاحیت ایمنی، پیمانکاران خود را از بین پیمانکاران واجد صلاحیت ایمنی انتخاب کنند.

محمدپور با بیان این‌که بازرسی‌های سرزده از واحدهای بزرگ و دیدار چهره به چهره با کارگران از برنامه‌های اداره بازرسی است، تصریح کرد: با توجه به گستردگی صنعت در خوزستان تلاش بازرسان کار این اداره کل برای رصد کلیه واحدهای کارگری قابل توجه بوده و امیدواریم روند این‌گونه بازرسی‌ها به گونه‌ای باشد تا همچنان فضای آرامی را در صنعت و تولید استان شاهد باشیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، یکی از مهمترین وظایف و مسئولیت‌های بازرسان کار را در صیانت از نیروی کار کشور، بررسی علمی و فنی حوادث ناشی از کار دانست که با هدف شناخت علمی و فنی علل و عوامل وقوع حادثه و بررسی راه‌های پیشگیری از تکرار آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همه باید دست به دست هم دهیم با نصب العین قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری فضایی آرام و بدون تنش در محیط‌های کار و تولید ایجاد کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار