تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۴۶۹۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسابقه همزمان استاد بزرگ شطرنج ایران با 100 شطرنج باز خوزستانی
به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری - روز دزفول مسابقه همزمان احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران با 100 شطرنج باز خوزستانی برگزار می شود
به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری - روز دزفول مسابقه همزمان احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران با 100 شطرنج باز خوزستانی برگزار می شود.

رئیس هیات شطرنج شهرستان دزفول روز یکشنبه گفت:مسابقه همزمان شطرنج احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج ایران با 100 بازیکن شطرنج استان خوزستان در روز پنجشنبه چهارم خردادماه در تالار جام جم دزفول برگزار می شود.

محمد صبویی افزود:این مسابقه با اولویت شطرنج بازان دزفول و شمال خوزستان برگزار می شود که تاکنون تعدادی شطرنج باز خوزستانی برای رقابت با استاد بزرگ شطرنج ایران اعلام آمادگی کرده اند.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج ورزش های فکری عنوان کرد و گفت:ورزش شطرنج پیشرفته ترین ورزش فکری دنیا محسوب می شود که به وسیله آن می توان تفکر را در جامعه نهادینه کرد چرا که با این ورزش علاوه بر نهادینه کردن تفکر سرعت عکس العمل افراد نیز افزایش می یابد .

رئیس هیات شطرنج شهرستان دزفول اضافه کرد:احسان قائم مقامی نخستین استاد بزرگ شطرنج ایران می باشد که تاکنون همزمان با 604 نفر مسابقه شطرنج برگزار کرده و نام وی در گینس نیز ثبت شده است .

وی با بیان اینکه تاکنون بالاترین رکورد بازی همزمان شطرنج در خوزستان با 80 نفر بوده است گفت:ورزش فکری شطرنج چندان در دزفول مورد استقبال قرار نگرفته لذا تلاش می شود با برگزاری کلاس های آموزشی از سوی هیات شطرنج این ورزش فکری را در جامعه رواج دهیم.

وی افزود:تاکنون مدیر کل ورزش و جوانان و رئیس هیات شطرنج استان خوزستان و مسئولان محلی برای حضور در این مسابقه اعلام آمادگی کرده اند.

به مناسبت چهارم خرداد روز دزفول بیش از 100 برنامه و همایش فرهنگی ، هنری و ورزشی در دزفول ، اهواز و تهران تدارک دیده شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار