تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۱۴۷۲۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زائرانی که ویزای حج نخواهند گرفت
مشاور اجرایی رئیس مرکز پزشکی هلال احمر درباره زائرانی که برای آنها ویزای حج صادر نخواهد شد، توضیحاتی ارائه کرد
مشاور اجرایی رئیس مرکز پزشکی هلال احمر درباره زائرانی که برای آنها ویزای حج صادر نخواهد شد، توضیحاتی ارائه کرد.

طاهر درودی، با اشاره به برگزاری جلسه آموزش مدرسین بحران و فوریت‌ها در راستای اجرای برنامه حج امسال، اظهار داشت: این جلسه با هدف  یکسان سازی مطالب برگزار شد که بنا است برای کارگزاران حج، مدیران کاروان‌ها، مدیران مجموعه‌ها و معاونین آنها، همچنین برای عوامل و همه کارگزارانی که در اجرای حج عملیات را بر عهده دارند، ارائه شود.

مشاور اجرایی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد: مدت جلسه برگزار شده تقریبا 10 ساعت است که به دو جلسه 5 ساعته تقسیم می‌شود؛ 5 ساعت از آن به آموزش مدیریت بحران، ساختار بحران، ساختار فرماندهی مدیریت بحران و عملا کد 2 افراد در صورت بروز بحران اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به 5 ساعت دوم این جلسه آموزشی، افزود: 5 ساعت دیگر در خصوص کمک‌های اولیه، امدادرسانی، خودامدادی، دگرامدادی و انتقال مصدوم و مجروح در صورت وقوع حوادثی نظیر تصادف، سقوط آسانسور و یا موارد مشابه خواهد بود که تا قبل از حضور نیروهای تخصصی امدادی سر حادثه، کارگزاران آموزش دیده بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

درودی با بیان اینکه کارگزاران شامل مدیر، معاونین و عوامل کاروان هستند، گفت: این افراد در هنگام وقوع حوادث پیش از رسیدن نیروهای تخصصی امداد، کارهای اولیه امدادرسانی به مصدوم را انجام می‌دهند تا بتوانیم خدمات بهتر را با کیفیت بهتر ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه استان‌ها در این طرح‌ها حضور ندارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش‌ها به صورت همزمان براساس قطب بندی هفت گانه سازمان حج برگزار می‌شود، قاعدتا همه استان‌ها در این طرح آموزشی حضور ندارند؛ به عنوان مثال استان تهران شامل استان تهران، البرز، قزوین و قم خواهد بود و همه کارگزارن این استان‌ها برای آموزش در استان تهران حاضر خواهند بود و در این قطب آموزش‌ها برگزار می‌شود.

مشاور اجرایی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: مدرسین بحران و فوریت‌ها از استان‌های قطب دعوت شده‌اند، همچنین علاوه بر این در بحث مدیریت بحران، از مدرسینی که عمدتا دکترای مدیریت حوادث و بلایا را دارند نیز کمک گرفتیم.

وی با اشاره به بحث تخصیص پزشکان از سوی سازمان حج بیان کرد: هر ساله مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر پزشکان واجد شرایط را با توجه به سهمیه اختصاص داده شده به سازمان حج و زیارت معرفی می‌کند و مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌ها با توجه به دستورالعمل اعلام شده و نیز با توجه به اینکه لیست دو برابر ظرفیت اعلام می‌شود، از بین آنها پزشکان مورد نظر خود را انتخاب کرده و این افراد شروع به انجام معاینات قبل از اعزام زائرین خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: این معاینات به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت خواهد شد و براین اساس کسانی که از لحاظ جسمی استطاعت لازم را برای سفر حج دارند مشرف می‌شوند و از سویی هم برای کسانی که این شرایط را ندارند منع سفر ثبت شده و ویزایی هم صادر نمی‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار