تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۴۷۲۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعلام نهایی سریال‌های مناسبتی ماه رمضان
میرباقری معاون سیما از تولید و پخش ۲ سریال ایرانی در شبکه های یک و سه و دو سریال خارجی در شبکه های ۲ و پنج در ماه رمضان خبر داد
میرباقری معاون سیما از تولید و پخش ۲ سریال ایرانی در شبکه های یک و سه و دو سریال خارجی در شبکه های ۲ و پنج در ماه رمضان خبر داد.

مرتضی میرباقری معاون سیما با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از تلاش همکارانش در ایجاد فضای پر نشاط و شورآفرین در میان آحاد مردم قدردانی کرد و گفت: «در طول این انتخابات رسانه ملی توانست شرایطی را فراهم آورد تا نامزدها در فرصتی برابر به تبلیغ برنامه های خود بپردازند. با توجه به نظرسنجی های وجود قریب به ۸۰ درصد مردم موضوعات مربوط به انتخابات را از رسانه ملی دنبال می کنند.»

او اضافه کرد: «در تمامی آیین ها و مراسم ملی و مذهبی تلویزیون نشان داده در جایگاه مناسبی قرار گرفته و قادر است در تمامی زمینه ها نقش موثری ایفا کرده و جریان سازی کند.»

معاون سیما عنوان کرد: «از آنجا که صداوسیمای جمهوری اسلامی در قانون اساسی به عنوان سازمانی فراجناحی تعریف شده است در بحران ها و شرایط مناسب این سازمان توانسته رضایت آحاد مردم ایران را جلب نماید.»

او با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان از برنامه گسترده شبکه های تلویزیونی خبر داد و گفت: «در طول این ماه ۴ مجموعه تلویزیونی به نام «زیر پای مادر»، «رستاخیز تفنگ ها»، «نفس» و «افسانه سامبونگ» به ترتیب از شبکه های یک، دو، سه و پنج پخش می شود.»

سریال «نفس» آخرین قسمت از سه گانه جلیل سامان به تهیه‌کنندگی احمد کاشانچی قرار است در ایام ماه رمضان ساعت ۲۱ از شبکه سه سیما پخش شود.

میرباقری با اشاره به سه گانه جلیل سامان گفت: «مجموعه تلویزیونی «نفس» داستان جوانی پر شر و شور است که در بحبوحه وقایع انقلاب است. این سریال به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد به نوعی این مناسبت ها را نیز شامل می شود.»

«رستاخیز تفنگ ها» مجموعه دیگری بود که معاون سیما به آن اشاره کرد و گفت: «سریال «رستاخیز تفنگ ها» محصول سال۱۳۹۲ تلویزیون المنار لبنان و با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان علیه استعمار فرانسه در خلال دهه ۱۹۲۰ است. در این سریال می توان سال ها ظلم به مسلمانان و مبارزات طولانی آنها را در برابر استعمار لمس کرد.»

میرباقری سحرگاهان را از عرفانی ترین ساعات ماه مبارک رمضان خواند و اضافه کرد: «تقریبا همه شبکه های تلویزیونی برای این لحظات ملکوتی برنامه ای ویژه خواهند داشت. به عنوان مثال «ماه خدا» از شبکه یک، «خلوتگه عارفان» از شبکه پنج و «خلوت انس» از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود. از آنجا که همواره در دین ما توجه به کودکان و نوجوانان تاکید شده است.»

برنامه های «نوسفران» برای روزه اولی ها تدارک دیده شده که از شبکه دو سیما پخش می شود. «سحرگاهان حرم» با همکاری مرکز قم (سیمای نور) از حرم مطهر حضرت معصومه (س) از شبکه سه روی آنتن می رود.

او در پایان بیان کرد: «برای لحظات ملکوتی اذان مغرب و عشا نیز برنامه های ویژه ای خواهیم داشت. این برنامه ها شامل «شهر یکتایی»، «شهر عزیز»،  «ضیافت الهی»، «ماه ماه» و «به توان خدا» است که به ترتیب از شبکه های یک، پنج، قرآن، نهال و امید پخش می شود. برنامه پربیننده «ماه عسل» نیز همچنان با حضور احسان علیخانی از شبکه سه پخش می شود.»
مرجع / خبرانلاین
:
:
:
آخرین اخبار