تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۴۷۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:
منطقه آزاد اروند پایلوت شهر هوشمند کشور می‌شود
قصد داریم از طریق توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، منطقه آزاد اروند را به پایلوت منطقه هوشمند کشور تبدیل کنیم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: قصد داریم از طریق توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، منطقه آزاد اروند را به پایلوت منطقه هوشمند کشور تبدیل کنیم.

 اسماعیل زمانی در آیین افتتاح فاز نخست طرح‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات منطقه آزاد اروند که امروز (پنج‌شنبه، 4 خردادماه) با حضور وزیر ارتباطات در هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح زیرساخت‌های ارتباطی منطقه آزاد اروند را آغازی برای اقدامی بزرگ دانست و اظهار کرد: ما قصد داریم زیرساخت‌های ارتباطی منطقه آزاد اروند را به‌عنوان پایلوت شهرهای هوشمند توسعه دهیم که این امر به همت مدیران و مسئولان این حوزه به‌ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میسر است.

وی تصریح کرد: در هیأت مدیره منطقه آزاد اروند زیرساخت‌ها را در دو بخش زیرساخت‌های نرم و زیرساخت‌های سخت تعریف کرده‌ایم. برای توسعه اقتصادی منطقه، نخست باید زیرساخت‌های منطقه توسعه یابند. حوزه ارتباطات تنها حوزه‌ای است که هم دارای زیرساخت‌های نرم و هم دارای زیرساخت‌های سخت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: قصد داریم منطقه آزاد اروند را پایلوت منطقه هوشمند و شهر هوشمند در سطح کشور ایران کنیم. سازمان ملل متحد تا قبل از سال 2015، 13 آیتم برای شهرهای هوشمند تعریف کرده بود که طی مطالعات و بررسی‌های جدید این سازمان، تعداد آیتم‌های شهرهای هوشمند به 17 مورد افزایش یافت.

زمانی ادامه داد: شهر هوشمند دارای آیتم‌های بسیار پیجیده نرم‌افزاری است که حقوق شهروندی یکی از نمونه‌های این آیتم‌ها است. حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی را باید جزو آیتم‌ها و محورهای اصلی شهرهای هوشمند دانست. اگر چنین اصولی در شهرهای هوشمند رعایت نشود و فقط توسعه زیرساخت‌ها مورد توجه قرار بگیرد، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه تمدن و توسعه جامعه بر بستر توسعه مدنیت و حقوق شهروندی و آزادی‌های مدنی شکل می‌گیرد، گفت: امیدواریم با توسعه همه جانبه به‌ویژه با رعایت حقوق شهروندی، شاهد توسعه بیشتر و شکل‌گیری جامعه متمدن‌تر باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار