تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۴۷۲۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر ارتباطات:
سرویس محتوا از ماه آینده برای موبایل‌ها اجرایی می‌شود
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز پایه تمدن جدید مبتنی بر آگاهی است، گفت: توسعه شبکه‌های دسترسی مهم‌ترین ابزار آگاهی است و در جمهوری اسلامی با همتی که در دولت یازدهم انجام گرفته، این امر محقق شده است.

نصرالله جهانگرد در آیین افتتاح مرکز تبادل ترافیک داده شبکه ملی اطلاعات و دروازه بین‌الملل اینترنت که روز پنج شنبه 4 خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با همت دولت یازدهم ظرفیت دسترسی به شبکه‌های مختلف برای همه مردم فراهم شده است و در هفته‌های آخر نزدیک به انتخابات اوج این سرمایه‌گذاری‌ها انجام شد.

وی افزود: زیرساخت‌های ارتباطی که توسط دولت فراهم شده، پایه تحولات مهمی در آینده ایران است.

جهانگرد با بیان اینکه ما موظف بودیم شبکه ملی اطلاعات را ایجاد کنیم، تصریح کرد: این شبکه 5 تست مهم را در دو هفته پشت سر گذاشت که یکی از این تست‌ها در بحث گستردگی و پوشش این شبکه در سراسر کشور بود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: مساله بعدی بحث پایداری شبکه بود که دارای اهمیت بسیار زیادی است و در این زمینه شبکه در دو هفته تست بیش از 5 برابر ظرفیت طراحی‌شده تحمل کرد.

جهانگرد با بیان اینکه امروز می‌توانیم در حین حرکت در جاده فیلم را به‌صورت آنلاین مشاهده کنیم، عنوان کرد: سومین تست انجام‌شده روی شبکه، بحث امنیت شبکه بود که صدها حمله بر روی سرورهای مختلف اتفاق افتاد، اما هیچ‌کدام خللی به کار شبکه وارد نکرد و همه آن‌ها کنترل شد.

وی با بیان اینکه بحث استقرار شبکه نیز دارای اهمیت بسیار زیادی بود که در این زمینه نیز تست‌ها موفق بود، اظهار کرد: توسعه شبکه دسترسی موبایل، اجازه تحرک و حرکت به همه کاربران و بهره‌برداران را داده است. در این زمینه امیدواریم بتوانیم تا پایان دولت یازدهم عموم شهرهای اصلی را به سرویس نسل چهارم متصل کنیم.

جهانگرد تصریح کرد: موج بعد که مدنظر دولت است، بحث سرویس محتوا است که از ماه آینده برای کشور اجرایی می‌شود. در این زمینه سرویس‌های متنوعی را روی موبایل خواهیم دید که این امر برای همه استان‌های کشور است.

وی ادامه داد: توسعه شبکه‌های دسترسی مهم‌ترین ابزار آگاهی است و در جمهوری اسلامی با همتی که در دولت یازدهم انجام گرفته، این امر محقق شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در زمینه تامین مالی، وام‌های کم‌بهره‌ای برای شرکت‌های استارت‌آپ در نظر گرفته‌ایم، اظهار کرد: در حال حاضر در زمینه افزایش مشارکت بخش خصوصی چندین شرکت CP در استان خوزستان فعال است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار