تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۴۷۲۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:
اتصال به فیبر نوری در خوزستان در اولویت است
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در خوزستان اتصال به فیبرنوری به‌عنوان یکی از زیرساخت‌ها در اولویت کشور قرار گرفته است
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در خوزستان اتصال به فیبرنوری به‌عنوان یکی از زیرساخت‌ها در اولویت کشور قرار گرفته است.

 رسول سراییان در آیین افتتاح مرکز تبادل ترافیک داده شبکه ملی اطلاعات و دروازه بین‌الملل اینترنت اهواز که چهارم خرداد‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز اولین پروژه فیبر نوری منازل را در خوزستان و در شهر آبادان اجرایی کردیم تا بخش خانگی بتواند از فیبر نوری برای اتصال به اینترنت استفاده کند.

وی افزود: کار اتصال عمده دستگاه‌های اجرایی استان به فیبر نوری در دست اقدام است و امیدواریم بتوانیم بستر و ظرفیت مناسبی را برای ارائه خدمات بهتر، برجسته‌تر، و پیشرفته‌تر در استان ارائه دهیم.

سراییان تصریح کرد: در خوزستان اتصال به فیبرنوری به‌عنوان یکی از زیرساخت‌ها در اولویت کشور قرار گرفته است.

در ادامه این نشست، طیبه اسماعیلی مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان، با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم نهضت فناوری ارتباطات را که در استان به وجود آمده گسترش دهیم، گفت: مرکز داده فناوری اطلاعات خوزستان به دلیل سیاست‌های جدید سازمان فعلا تعطیل است و برنامه واگذاری آن به بخش خصوصی به نتیحه نرسیده است.

وی افزود: در این زمینه درخواست داریم با توجه به توانی که در استان وجود دارد، در اسرع وقت قرارداد آن منعقد شود تا این مرکز به پازل مرکز داده کشور بپیوندد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه از همه کمک‌ها و همفکری‌های وزارت ارتباطات در بحث توسعه نهضت فناوری ارتباطات استان تشکر می‌کنیم، عنوان کرد: در خصوص ایجاد آزمایشگاه تست فنی سخت‌افزار در دانشگاه شهید چمران اهواز با توجه به توانایی‌هایی که در استان و این دانشگاه وجود دارد، امیدواریم با حمایتی که از سوی وزارتخانه انجام می‌گیرد شاهد افتتاح این مرکز باشیم.

مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان، ادامه داد: مجوز اتصال شبکه فیبر نوری دانشگاه شهید چمران یکی دیگر از مسائلی است که به‌طور جدی پیگیری شده و امیدواریم از آن حمایت شود. بحث اتصال دانشگاه‌های استان به شبکه علمی کشور نیز مساله‌ای است که امیدواریم در سال 96 در دستور کار قرار گیرد.

همچنین پاک سرشت رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خوزستان، با اشاره به توسعه زیرساخت‌های حوزه ارتباطات کشور در چهار سال گذشته اظهار کرد: امیدواریم این توسعه با همین روند در چهار سال آینده نیز تداوم یابد.

وی افزود: بخش خصوصی آمادگی دارد با حمایت و اعتباربخشی وزارت‌خانه در حوزه تولید محتوا اشتغال‌زایی کند.

پاک سرشت بیان کرد: افزایش پهنای باندی که از خوزستان می‌گذرد قطعا با میزان اشتغال در شرکت‌های مرتبط تناسب مستقیم دارد. در صورت حمایت وزارت‌خانه می‌توانیم شاهد اشتغال‌زایی در حوزه تولید محتوا در خوزستان باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار