تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۴۷۴۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انجام تعمیرات اساسی مجتمع پتروشیمی آبادان در سال 96
مدیر عامل مجتمع پتروشیمی آبادان از انجام تعمیرات اساسی واحد های تولیدی این شرکت طی سال جاری خبر داد
مدیر عامل مجتمع پتروشیمی آبادان از انجام تعمیرات اساسی واحد های تولیدی این شرکت طی سال جاری خبر داد و گفت:تعمیرات اساسی شرکت پس از چند سال توقف کار، فروردین ماه سال جاری آغاز شده و اخیرا به پایان رسید.

اواخر سال 1342 انستیتو نفت فرانسه از طریق سازمان برنامه و بودجه مامور شد تا در مکان ایجاد صنایع پتروشیمی در ایران مطالعات جامعی به عمل آورد . این مطالعات منجر به تاسیس شرکت سهامی پتروشیمی آبادان با مشارکت 74 درصد سهم شرکت ملی پتروشیمی و 26 درصد سهم شرکت ب اف گودریج آمریکا شد.

سال 1346 عملیات ساختمانی مجتمع از سوی شرکت لاماس آمریکا آغاز شد و سال 1348رسما به بهره برداری رسید.

ظرفیت اولیه تولید سالانه 20 هزار تن پی وی سی، 10 هزار تن دودسیل بنزن و 24 هزار تن سود سوز آور بوده است.

سال 1354 طرح گسترش به منظور افزایش تولید پی وی سی به 60 هزار تن در سال به اجرا در آمد.

مجتمع پتروشیمی آبادان طی سال های 1359 تا 1367 به دلیل آتش جنگ 8 ساله ایران و عراق ویران شد ولی پس از پایان جنگ، به همت نیروهای متخصص مجتمع بازسازی شد.

تولید محصول پی وی سی در سال 1384 در این شرکت به حدود 60 هزار تن افزایش یافت و تحقق تولید سالانه 110 هزار تن پی وی سی هدف طرح توسعه آینده مجتمع طی چند سال آینده است.

این مجتمع پتروشیمی تا پیش از پذیرش مسئولیت جدید، در معرض تعطیلی کامل قرار داشت.

بازسازی این مجتمع در حالی انجام شد که این مجتمع، سال گذشته دو هزار و 200 میلیارد ریال بدهی جاری داشت و با احتساب سود بانکی، یکهزار و 250 میلیارد ریال تسهیلات معوق داشت که همه این دیون پرداخت شده و تا پایان سال 95 نیز همه حقوق و مطالبات کارکنان پرداخت شد.

مسعود جبرائیلی مدیرعامل شرکت پتروشیمی آبادان یکشنبه گفت:حجم عملکرد کمی و کیفی تعمیرات اساسی و بازسازی این مجتمع تولید محصول پتروشیمی در سال گذشته و سالجاری طی 20 سال گذشته بی سابقه بوده و پیش بینی می شود با ادامه روند تولید، این مجتمع تا پایان سال جاری به سود عملیاتی برسد.

وی تولید و عرضه محصول همزمان با بازسازی و استفاده از روحیه همدلی و جهادی کارکنان شر کت را از ویژگی های بارز بازسازی و تعمیرات اساسی پتروشیمی آبادان عنوان کرد و اظهار داشت:بازسازی این مجتمع در حالی انجام شد که این مجتمع، سال گذشته دو هزار و 200 میلیارد ریال بدهی جاری داشت و با احتساب سود بانکی، یکهزار و 250 میلیارد ریال تسهیلات معوق داشت که همه این دیون پرداخت شده و تا پایان سال 95 نیز همه حقوق و مطالبات کارکنان پرداخت شد.

جبرائیلی همچنین از بهره برداری از ماشین آلات مدرن بسته بندی محصول پی وی سی در پتروشیمی آبادان با استفاده از ماشین آلات جدید ساخت آلمان خبر داد و گفت:با همت و تلاش پرسنل زحمتکش پتروشیمی آبادان، ماشین آلات جدید نصب و راه اندازی شده و محصول پی وی سی با گرید S-65 و بسته بندی با استاندارد های روز دنیا به دست مصرف کنندگان می رسد.

وی دقت بسیار بالای وزن بسته بندی، امکان بسته بندی بدون پالت، بسته بندی تمام اتوماتیک و حذف ریزش پودر پی وی سی و کاهش مشکلات زیست محیطی آن، بسته بندی همگون با استحکام بالا و تشکیل و جلوگیری از مشکلات آسیب دیدگی پالت ها در حمل و نقل و صادرات را از مزیت های خط بسته بندی جدید مجتمع پتروشیمی آبادان عنوان کرد.

وی افزود:سرعت و ظرفیت بالای بسته بندی 32 تن در ساعت مجموع دو خط واحدهای جدید و قدیم از ویژگی خط جدید بسته بندی در این مجتمع است.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی آبادان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص همکاری این مجتمع تولیدی با اداره حفاظت محیط زیست در راستای اجرای تعهدات زیست محیطی، تعویض مخزن ذخیره سازی آب بویلرهای واحد 200 را از اقدمات این بخش خواند و بیان داشت:مخزن به مرور زمان دچار فرسودگی شدید شده و اتلاف زیادی آب خوراک بویلرهای مجتمع را به همراه داشته و اثرات زیست محیطی نامطلوبی داشت.

** سال گذشته 40 تن گاز مازاد کمتر سوخته شد

جبرائیلی در بخش دیگری از سخنانش، توجه به مسائل زیست محیطی را از شاخص های مجتمع پتروشیمی آبادان عنوان کرد و گفت:به همت متخصصان مجتمع پتروشیمی آبادان، برج خنثی کننده HCL و کلر، همراه بالاین کشی و تجهیزات ابزار دقیقی در سال 95 نصب شد و لاین کشی به سمت دو بویلر مجتمع برای استفاده این گاز به عنوان سوخت مصرفی انجام شد.

وی اظهارداشت:با تکمیل این پروژه و با توجه به ظرفیت فعلی واحد 500، روزانه حدود 40 تن گاز کمتر سوزانده می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار