تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۴۷۵۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مته حفاری دندانه ای با فناوری بومی رونمایی شد
مته حفاری دندانه ای با فناوری بومی از سوی جهاد دانشگاهی خوزستان رونمایی شد
مته حفاری دندانه ای با فناوری بومی از سوی جهاد دانشگاهی خوزستان رونمایی شد.

 حسن محمدی مجد مدیر پروژه طراحی و ساخت مته حفاری دندانه ای پیش از ظهر دوشنبه در این مراسم اظهار کرد: همه کسانی که در این پروژه سهیم بودند این لحظات برای آنها خاص است. این پروژه یکی از پروژه های مهم و بزرگ جهاد دانشگاهی است که با همکاری شرکت مناطق نفتخیز جنوب انجام شد.

وی افزود: تکنولوژی های بسیار پیچیده و هایتکی در این پروژه وجود داشت؛ مسائل فنی مختلف از جمله هندسه پیچیده این مته را پشت سر گذاشتیم و حتی برای عملکرد مناسب آن ۵۰ صفحه فضایی را مورد بررسی قرار دادیم.

محمدی با اشاره به تدوین دانش فنی خاص در این پروژه ادامه داد: برخی مواقع به مسائلی در حوزه مونتاژ می رسیدیم که احساس می کردیم این پروژه به آخر رسیده ولی از تجربیات اساتید صنعت بسیاری در بدنه نفت بهره مند شدیم.

مدیر پروژه طراحی و ساخت مته حفاری دندانه ای ایرانی گفت: برای ساخت مته حفاری دندانه ای توانستیم این دانش را بومی سازی کنیم و اگر دو بال صنعت و دانشگاه نبود به این موفقیت دست پیدا نمی کردیم.

محمدی بیان کرد: بعد از تست میدانی، اول پشتیبانی و حمایت ها آنقدر خوب بود که در مراحل بعدی شاهد بهینه سازی بهتری بودیم. در ارزیابی کاملا دقیق از نیازهای کشور و صنعت نفت این پروژه مهم را انجام دادیم. در حال حاضر نیز توانستیم در مناقصه تولید ۸۷۰ قلم مته دندانه ای موفق شویم که از برکت یک پروژه پژوهشی با اعتماد مناطق نفتخیز جنوب محقق شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار