تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۴۷۵۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور مهاجران بصره خواستار ترغیب اتباع عراقی مقیم خوزستان به کشورشان شد
مدیرکل امور مهاجران استان بصره در دیدار با مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان خواستار ترغیب و تشویق اتباع عراقی مقیم خوزستان به کشور خود شد
مدیرکل امور مهاجران استان بصره در دیدار با مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان خواستار ترغیب و تشویق اتباع عراقی مقیم خوزستان به کشور خود شد.

نشستی به منظور تبادل نظر و ارائه راهکارهای اجرائی برای ادامه روند خدمات رسانی به مهاجران عراقی مقیم خوزستان و همچنین بررسی فرآیند تایید و صدور گواهی اقامت اتباع عراقی پس از بازگشت به کشورشان با حضور ' اثیر کامل قاسم المنصوری' مدیرکل امور مهاجران استان بصره با ' حمید سیلاوی' مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان در اهواز برگزار شد.

مدیرکل امور مهاجران استان بصره در این دیدار با تشکر از مهمان نوازی و ارائه خدمات به مهاجران عراقی در طول بیش از 35 سال گذشته توسط جمهوری اسلامی ایران، خواستار همفکری در جهت ادامه خدمات به اتباع عراقی مقیم خوزستان و همچنین تشویق و ترغیب آنان برای برگشت به کشورشان شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس رسالت و منش خود، همه ی انسان ها را فارغ از قومیت، ملیت و مذهبشان یکسان می داند و در همین مسیر تلاش گسترده ای را در برقراری صلح و پایداری آن انجام داده و می دهد.

حمید سیلاوی گفت: جمهوری اسلامی ایران در دهه های اخیر علاوه بر مهاجران عراقی به دیگر مهاجران افغانستانی، پاکستانی، بنگلادشی و غیره نیز خدمات انسان دوستانه ی گوناگونی ارائه داده است.

وی افزود: اتباع عراقی مقیم ایران شامل چند گروه از جمله، پناهندگان، سرمایه گزاران، عراقی هائی که به واسطه اثبات نسبت توانسته اند هویت ایرانی کسب کنند و نیز عراقی های که به عنوان گردشگر وارد ایران می شوند، هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به مشترکات موجود بین 2 کشور ایران و عراق، و به ویژه همجواری خوزستان با 2 استان بصره و میسان عراق، در تمامی زمینه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی سرمایه گذاری 2جانبه انجام می گیرد.

در این دیدار بر چگونگی ادامه اقامت اتباع عراقی پناهنده در جمهوری اسلامی ایران و ارائه خدمات به آنان تأکید و در خصوص نحوه ی صدور گواهی اقامت، فوت و ولادت و همچنین تغییرات در اسم مستعار، گواهی تحصیل و نیز ادامه تحصیل آنان در مقاطع آموزش و پرورش و آموزش عالی و تشویق پناهندگان عراقی برای بازگشت، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

هم اکنون حدود هفت هزار عراقی در خوزستان مقیم و پناهنده هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار