تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۴۷۵۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس هیات استان:
بزرگترین مشکل عدم پیشرفت اسکواش خوزستان، نبود زیرساخت است
رییس هیات اسکواش خوزستان با اشاره به بزرگترین مشکل عدم پیشرفت این رشته در استان، گفت: آنچه تاکنون باعث شده اسکواش خوزستان نتواند به خوبی جان بگیرد، نبود زیرساخت‌ها و سالن است
رییس هیات اسکواش خوزستان با اشاره به بزرگترین مشکل عدم پیشرفت این رشته در استان، گفت: آنچه تاکنون باعث شده اسکواش خوزستان نتواند به خوبی جان بگیرد، نبود زیرساخت‌ها و سالن است.

آرش احمدی‌میرقائد ‌درخصوص وضعیت اسکواش استان، اظهار کرد: اسکواش استان، فعالیت خود را دنبال می‌کند و در حال حاضر شهرستان‌های اهواز و آبادان فعال هستند ولی متاسفانه به دلیل عدم وجود سالن و عدم تخصیص بودجه به این موضوع، دیگر شهرستان‌های استان فعال نیستند. در این زمینه با مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان صحبت کرده‌ایم و قرار شد فکری به حال زیرساخت‌های این رشته در شهرستان‌های ماهشهر و مسجدسلیمان شود؛ در واقع فعال شدن این دو شهرستان برای ما در اولویت است.

وی با اشاره به وضعیت اسکواش مسجدسلیمان، افزود: از سال گذشته به دنبال ساماندهی وضعیت هیات مسجدسلیمان بودیم و توانستیم رییس این هیات را هم انتخاب کنیم و اکنون رییس هیات ضمن تکمیل کادر خود، به دنبال رایزنی با شرکت نفت مسجدسلیمان برای در اختیار گرفتن مکانی جهت احداث یک سالن است و اگر مشکلی پیش نیاید، تا سال آینده می‌توانیم یک سالن اسکواش در این شهرستان داشته باشیم.

رییس هیات اسکواش خوزستان گفت: متاسفانه سالن موجود در شهرستان مسجدسلیمان، سه چهار سال پیش از بین رفت و اکنون این شهرستان فاقد سالن است. ساخت سالن هم یک پروسه خاص و همچنین اختصاص بودجه مورد نیاز را می‌طلبد. اکنون قرار شده که دوره‌های مربی‌گری و داوری در این شهرستان برگزار شود تا ان‌شاءالله زمانی که شهرستان صاحب سالن شد، فعالیت رسمی در این رشته آغاز شود.

وی عنوان کرد: ان‌شاءالله با شرکت‌های نفت موجود در شهرستان‌های ماهشهر و مسجدسلیمان، توافق‌نامه‌ای در راستای احیای اسکواش خواهیم داشت. ساخت سالن در این شهرستان‌ها بودجه یک میلیارد تومانی را می‌طلبد و اگر مشکلات برطرف شود، سال آینده می‌توانیم اسکواش شهرستان‌های ماهشهر و مسجدسلیمان را احیا کنیم.

احمدی‌میرقائد ادامه داد: آنچه تاکنون باعث شده اسکواش نتواند به خوبی جان بگیرد، نبود زیرساخت‌ها و سالن است و این مهم بزرگترین مشکل ما محسوب می‌شود، در حالی که متقاضی و علاقه‌مند این رشته را در استان داریم.

وی بیان کرد: شرکت نفت امیدیه نیز دو سالن دارد که طی پنج شش سال گذشته، به رشته دارت اختصاص پیدا کرده‌اند و ما اکنون در حال رایزنی هستیم که این سالن‌ها دوباره احیا شوند. اگر حداقل ورزش اسکواش نفت، فعال شود می‌تواند اتفاق خیلی خوبی برای این رشته باشد و حداقل ورزش اسکواش در بخش نفت می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد.

رییس هیات اسکواش خوزستان گفت: از سال گذشته نیز بخش تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ارتباط خوبی با ما داشته است و شرکت نفت و پالایشگاه نفت آبادان هم کمک‌هایی به ما داشته‌اند. امیدواریم سایر ارگان‌ها نیز پا پیش بگذارند، چرا که متاسفانه اسکواش ورزش خیلی شناخته‌شده‌ای نیست که دلیل آن، عدم وجود زیرساخت‌ها است. در حال حاضر در دنیا و البته کشور ما، اولویت با رشته فوتبال است.

وی با اشاره به تاثیر میزبانی سال گذشته رقابت‌های بین‌المللی در اهواز، عنوان کرد: پس از این‌که این مسابقات را برگزار کردیم، نگاه به این رشته تغییر کرد و در واقع برگزاری این رقابت‌ها، کمک‌حال ما بوده است. ان‌شاءالله امسال نیز این مسابقات را میزبانی می‌کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار