تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۴۷۵۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت‌نام در پايگاه‌های اوقات فراغت تابستانی از اواخر خرداد
ثبت‌نام در برنامه‌های اوقات فراغت از اواخر خرداد از طريق سامانه الكترونيكی اوقات فراغت انجام خواهد شد
مديركل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش، از راه‌اندازی سامانه الكترونيكی اوقات فراغت خبرداد و گفت: ثبت‌نام در برنامه‌های اوقات فراغت از اواخر خرداد از طريق سامانه الكترونيكی اوقات فراغت انجام خواهد شد.

به نقل از  مركز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، مهدی علی‌اكبرزاده با اعلام این خبر اظهاركرد: دانش‌آموزان پس از 9 ماه تلاش در طول سال تحصيلي نيازمند برنامه‌ريزی مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت در فصل تابستان هستند، بنابراين فراهم كردن فضاهای تفریحی و با نشاط برای دانش‌آموزان از وظايف مسئولان است تا بتوانند حداكثر استفاده را از اوقات داشته باشند.

وي افزود: برنامه‌ريزی اوقات فراغت در تابستان 96 براساس شعار سال "اقتصاد مقاومتی، توليد و اشتغال" انجام شده است و تلاش كرديم ضمن جذب حداکثری دانش‌آموزان در مراكز و پايگاه‌های اوقات فراغت تابستان و با مساعدت دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط شعار هر دانش‌آموز يك مهارت را محقق کنیم.

علی‌اكبرزاده تصريح كرد: براساس اسناد بالادستی، برنامه‌ريزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان جزو وظايف آموزش و پرورش است، بنابراين با استفاده از فضاهای درون‌سازمانی ازجمله مدارس و هنرستان‌ها، مراكز دارالقرآن، كانون‌های فرهنگی تربيتی و كانون‌های فكری كودكان و نوجوانان، مراكز مربوط به سازمان دانش‌آموزی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، مجتمع‌ها وسالن‌های ورزشی، پژوهش‌سراها، سالن‌های سينمايی دانش‌آموزی، مراكز فعال تشكل‌های دانش آموزی و مراكز و پايگاه‌های تابستانی فعاليت خواهند كرد.

مديركل فرهنگی وهنری اردوها و فضاهای پرورشی از راه‌اندازی سامانه اوقات فراغت براي اولين‌بار خبرداد و خاطرنشان كرد: سامانه اوقات فراغت در سال 95 در 6 استان اجرایی شد و پس از موفقيت، در سال 96 در تمامی استان‌ها از آن استفاده خواهد شد.

وي زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در پايگاه‌های تابستانی را اواخر خردادماه اعلام و اظهاركرد: ثبت‌نام در برنامه‌های اوقات فراغت از طريق سامانه الكترونيكی اوقات فراغت انجام خواهد شد و برای اولين‌بار اطلاعات كاملی از برنامه‌های اوقات فراغت، مربيان، سوابق فعاليت‌های دانش‌آموزی و فضاهای موجود پرورشی در این سامانه قرار می‌گيرد تا والدين فرصت انتخاب بیشتری داشته باشند.

علی‌اكبرزاده دستيابی آسان به اطلاعات آماری دانش‌آموزان را از ويژگی‌های سامانه الكترونيكی دانست و خاطرنشان كرد: امكان تهيه هر نوع گزارش با بازه مشخص زمانی در اين سامانه وجود دارد و از آن می‌توان به‌عنوان يك بانك اطلاعات جامع استفاده كرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار