تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۴۷۸۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در دو ماهه ي اول سال؛
10 ميليون تن كالا از خوزستان به ساير نقاط كشور حمل شد
در دو ماهه ي اول سال 1396 حدود 10 ميليون تن كالا تحت پوشش 340 هزار فقره بارنامه از مبدأ استان خوزستان به ساير نقاط كشور حمل شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 7% كاهش داشته است
خوزنیوز: جلسه برنامه ریزی و ساماندهی حمل چغندر قند از استان خوزستان  با حضور مسؤولان سازمان جهاد كشاورزي و صنوف حمل و نقلي و كشاورزي استان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار گرديد.

 به گزارش خوزنیوز ؛ مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای خوزستان اذعان داشت: كشت چغندرقند پس از سال ها توقف از سال زراعي 93-92 در استان خوزستان آغاز و طی این سال ها سطح زير كشت وهمچنین ميزان توليد اين محصول در استان افزايش يافته است؛ به نحوي كه در سال زراعي مذكور در 2هزار و 10هكتار از مزارع استان ، 115هزار تن چغندر قند برداشت شده و در سال زراعي جاري سطح زير كشت، 10هزار و 200هكتار بوده و پيش بيني مي شود بيش از750هزار تن چغندر قند برداشت گردد.

مسعود مصدقی در ادامه گفت: در دو ماهه ي اول سال 1396 حدود 10 ميليون تن كالا تحت پوشش 340 هزار فقره بارنامه از مبدأ استان خوزستان به ساير نقاط كشور حمل شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 7% كاهش داشته است.

مصدقی افزود: در بازه زماني يادشده عمده ترين كالاهاي حمل شده: ذرت دامي ، انواع تره بار، سبزي، چغندر قند و شكر بوده اند.

وی خاطر نشان ساخت: علت اصلي كاهش حمل بار از استان ، كاهش واردات مي باشد به نحوي كه در اين مدت ميزان حمل كليه كالاها از بندر امام (ره) 12درصد و كالاهاي اساسي 30درصد  كاهش يافته است.

در پایان این جلسه شركت كنندگان ضمن ارائه گزارش از وضعيت حمل چغندرقند از مبدأ شهرستان هاي محل كشت به ارائه ي پيشنهاد و راهكار در خصوص رفع مشكلات حمل اين محصول راهبدري تا پايان فصل برداشت پرداختند.
:
:
:
آخرین اخبار